Na zamrzlá okna se používá nezávislé topení, nebo škrabka. Volkswagen by ale chtěl, aby okna jednoduše nezamrzala vůbec.
Inovativní technologie, kterou značka představila, využívá pokovení skel vrstvičkou cínu a india. Tenoučká vrstva je plně průhledná, ale dokáže oddálit zamrzání vody na skle.
Vrstva zabraňuje sklu, aby se příliš ochladilo. Díky tomu se na něm nezačne kondenzovat voda a okno nezamrzne. Funguje o jen do teploty -18 stupňů, zároveň ale nesmí být podmínky nikterak extrémní, především nesmí být příliš vysoká vlhkost.
I to, kdyby okno zamrzalo jen v polovině případů, by řidiči ocenili, zato by asi nerozdýchali vlastnosti kovu. Pohlcuje elektromagnetické záření a brání tak funkčnosti telefonu nebo GPS navigace.
Volkswagen hodlá technologii dále vyvíjet. Časem by se mohla objevit v příplatkové výbavě některých koncernových vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.