Na zamrzlá okna se používá nezávislé topení, nebo škrabka. Volkswagen by ale chtěl, aby okna jednoduše nezamrzala vůbec.
Inovativní technologie, kterou značka představila, využívá pokovení skel vrstvičkou cínu a india. Tenoučká vrstva je plně průhledná, ale dokáže oddálit zamrzání vody na skle.
Vrstva zabraňuje sklu, aby se příliš ochladilo. Díky tomu se na něm nezačne kondenzovat voda a okno nezamrzne. Funguje o jen do teploty -18 stupňů, zároveň ale nesmí být podmínky nikterak extrémní, především nesmí být příliš vysoká vlhkost.
I to, kdyby okno zamrzalo jen v polovině případů, by řidiči ocenili, zato by asi nerozdýchali vlastnosti kovu. Pohlcuje elektromagnetické záření a brání tak funkčnosti telefonu nebo GPS navigace.
Volkswagen hodlá technologii dále vyvíjet. Časem by se mohla objevit v příplatkové výbavě některých koncernových vozů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.