Marketingové oddělení německé automobilky zvažuje možnost nabízet model Jetta s motorem V6 i na starém kontinentu.
Doposud byla tato specifikace v nabídce pro americké trhy. Za velkou louží si vždy zákazníci potrpěli na velkoobjemové benzinové motory, takže Jetta s motorem 3,6 FSI V6 zní američanům jako samozřejmost. Ale proč v Evropě v době downsizingu nabídnout model nižší střední třídy s opulentním šestiválcem?
Symbol R v názvu Jetty naznačuje sportovní variantu, ale co je na takové bestii sportovního? Vždyť již takové Passaty R36 jsou jasným důkazem jak sporťák nevypadá, ale budiž. Pro takové využití by byl vhodnější nabroušený, a hlavně na předek lehčí, agregát 2,0 TFSI z Golfu GTI.
Špitá se, že k pohonu Jetty ve specifikaci R poslouží právě jednotka z Passatu R36 nebo ze Superbu v šestiválcové motorizaci. Jeho výkonové parametry uvedeny nebyly. Jasné již je, že by mohl využívat dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol 4Motion.
Jeho vzhled by doplnil decentní sportovní bodykit a větší kola ve stylu většího sourozence R36. V interiéru lze očekávat místo imitace karbonu spíše kožené čalounění. S cenovkou kolem magické hranice milionu korun by to neměl vůbec snadné. U Volkswagenu tak možná vznikne po Golfu a Sciroccu další model s přídomkem R.
Osud Jetty R bude tedy v rukou zákazníků, pokud by po něm vznikla uspokojivá poptávka, pak nic nebrání tomu aby se objevil v showroomech. Na snímcích je předvedený prototyp.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?