Marketingové oddělení německé automobilky zvažuje možnost nabízet model Jetta s motorem V6 i na starém kontinentu.
Doposud byla tato specifikace v nabídce pro americké trhy. Za velkou louží si vždy zákazníci potrpěli na velkoobjemové benzinové motory, takže Jetta s motorem 3,6 FSI V6 zní američanům jako samozřejmost. Ale proč v Evropě v době downsizingu nabídnout model nižší střední třídy s opulentním šestiválcem?
Symbol R v názvu Jetty naznačuje sportovní variantu, ale co je na takové bestii sportovního? Vždyť již takové Passaty R36 jsou jasným důkazem jak sporťák nevypadá, ale budiž. Pro takové využití by byl vhodnější nabroušený, a hlavně na předek lehčí, agregát 2,0 TFSI z Golfu GTI.
Špitá se, že k pohonu Jetty ve specifikaci R poslouží právě jednotka z Passatu R36 nebo ze Superbu v šestiválcové motorizaci. Jeho výkonové parametry uvedeny nebyly. Jasné již je, že by mohl využívat dvouspojkové převodovky DSG a pohonu všech kol 4Motion.
Jeho vzhled by doplnil decentní sportovní bodykit a větší kola ve stylu většího sourozence R36. V interiéru lze očekávat místo imitace karbonu spíše kožené čalounění. S cenovkou kolem magické hranice milionu korun by to neměl vůbec snadné. U Volkswagenu tak možná vznikne po Golfu a Sciroccu další model s přídomkem R.
Osud Jetty R bude tedy v rukou zákazníků, pokud by po něm vznikla uspokojivá poptávka, pak nic nebrání tomu aby se objevil v showroomech. Na snímcích je předvedený prototyp.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?