Mazda je posledním mohykánem mezi velkými automobilkami, která vyrábí, vyvíjí a prodává rotační motory vynalezené panem Wankelem pro běžné vozy. Její model RX8 musí ustoupit zpísněné emisní normě Euro 5, i proto je nutné přijít s nástupcem. Značka: Rychle!
Britským novinářům se podařilo vyšťourat první údaje o nastupující Mazda RX-9. Budoucí Mazda by měla být těžká slušných 1250 kilo (současná Mazda RX8 má hmotnost 1300 kilo) a má ji pohánět motor o výkonu lehce překračujícím 300 koní. Motor má být dopován kompresorem, ale velmi netypickým, totiž elektrickým. Nebude tak poháněn přímo mechanicky, jak většina z kompresorů je.
Vypadá to ale, že nová Mazda přijde o unikátní karoserii, která dělala ze současné RX-8 velmi zajímavé zboží. RX-9 bude klasickým kupé a nebude mít pár polodveří umožňující přístup k zadním, plnohodnotným sedadlům. Škoda.