Mazda RX je technicky výlučná řada vozů. Jako jediná masově vyráběná řada osobních vozů je poháněna rotačním motorem. Chystá se nová generace
Mazda je posledním mohykánem mezi velkými automobilkami, která vyrábí, vyvíjí a prodává rotační motory vynalezené panem Wankelem pro běžné vozy. Její model RX8 musí ustoupit zpísněné emisní normě Euro 5, i proto je nutné přijít s nástupcem. Značka: Rychle!
Britským novinářům se podařilo vyšťourat první údaje o nastupující Mazda RX-9. Budoucí Mazda by měla být těžká slušných 1250 kilo (současná Mazda RX8 má hmotnost 1300 kilo) a má ji pohánět motor o výkonu lehce překračujícím 300 koní. Motor má být dopován kompresorem, ale velmi netypickým, totiž elektrickým. Nebude tak poháněn přímo mechanicky, jak většina z kompresorů je.
Vypadá to ale, že nová Mazda přijde o unikátní karoserii, která dělala ze současné RX-8 velmi zajímavé zboží. RX-9 bude klasickým kupé a nebude mít pár polodveří umožňující přístup k zadním, plnohodnotným sedadlům. Škoda.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?