Škoda vyhlásila akční slevy na své modely s odcházejícími motory, 1,9 TDI u Octavie a atmosferické 1,4 16V u Fabie.
Škoda letos vyřadila některé své stávající jednotky. Některé kvůli prosté náhradě novějšími agregáty, jiné přímo vyřadit musela kvůli nástupu nové emisní normy Euro 5.
Škoda se přesto ještě na poslední chvíli rozhodla udělat s těmito výběhovými motory akci. Pravděpodobně se potřebuje zbavit zbytných kusů. Uspořádala proto akci Family.
Škoda Octavia a Fabia v limitované akci Family budou nabízeny výhradně a pouze s výběhovými motory. Pro Octavii jde o klasický dieselový motor 1,9 TDI, Fabia se loučí s benzínovými atmosférami 1,4.
Oba modely budou dostupné v nízkých výbavách. fabia je nabízena ve výbavě Classic obsahující například čtveřici airbagů, přičemž akční provedení k tomu přidává Klimatizaci a centrální zamykání. oproti nástupci s motorem 1,2 TSI je výběhová akce o 30 tisíc levnější, lze tak koupit za příznivou cenu 239 tisíc korun. Fabii family je možné objednat i jako kombík za příplatek 10 tisíc.
Podobně zlevňuje Škoda i u Octavie. Zde nabízí hned dvě výbavy, levnější Prima Family a o něco dražší Ambiente Family. V základu je klimatizace, čtveřice airbagů, ESP, zatímco Ambiente přidává například multifunkční displej, mlhovky nebo rádio. Výbava prima je v akci dostupná za slušných 335 tisíc korun, Ambiente stojí beze stovky rovných 400 tisíc korun. Kombík stojí o 30 tisíc více.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?