Volkswagen testuje elektrickou verzi sedanu Bora pro Čínu. Přijít by měl už za dva roky.
Volkswagen to s elektřinou ve svých vozech myslí vážně. Po představení elektrického konceptu ve Škodovce Volkswagen testuje své elektrické ústrojí také v čínské verzi sedanu Bora.
Zaměření elektromobilu na Čínu je trochu překvapivé, protože jedním z důvodů, který tlačí výrobce k produkci elektromobilů, je snížení průměrných emisí portfolia. To požaduje pod hrozbou pokut Evropská unie.
Volkswagen eBora, jak se bude elektrický vůz jmenovat, bude mít pod kapotou třicítku baterií o celkové váze 300 kilo. Ty by měly živit motor na trase, jejíž délka nebyla zveřejněna, ale obvykle se pohybuje kolem 150 km. Elektrický pohon by měla dodat firma Sanyo.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?