Volkswagen testuje elektrickou verzi sedanu Bora pro Čínu. Přijít by měl už za dva roky.
Volkswagen to s elektřinou ve svých vozech myslí vážně. Po představení elektrického konceptu ve Škodovce Volkswagen testuje své elektrické ústrojí také v čínské verzi sedanu Bora.
Zaměření elektromobilu na Čínu je trochu překvapivé, protože jedním z důvodů, který tlačí výrobce k produkci elektromobilů, je snížení průměrných emisí portfolia. To požaduje pod hrozbou pokut Evropská unie.
Volkswagen eBora, jak se bude elektrický vůz jmenovat, bude mít pod kapotou třicítku baterií o celkové váze 300 kilo. Ty by měly živit motor na trase, jejíž délka nebyla zveřejněna, ale obvykle se pohybuje kolem 150 km. Elektrický pohon by měla dodat firma Sanyo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.