Aston Martin definitivně potvrdil výrobu svého jednoznačně nejmenšího a nejúspornějšího vozu, Astonu Cygnet.
Očekávaný mikrovůz, který je v podstatě jen přestavěnou a vylepšenou verzí Toyoty iQ, má pro Aston Martin více významů.
Nabídne movitým zákazníkům možnost dalšího vozu do rodiny, který bude určen zejména do městského provozu, přitom budou moci jezdit stále ve stejné značce a v odpovídajícím luxusu.
Důležitý ale je i ekonomický aspekt. Již brzy začnou platit nomy, které pod hrozbou pokut nutí výrobce snižovat průměrné emise jejich výrobní řady. Právě tento téměř abstinující mikroprcek dokáže se statistikou řádně zamávat.
Výroba by měla začít na počátku příštího roku. Cena zatím nebyla zveřejněna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.