VIDEO: Lotus se do Paříže činil. Přivezl sem řadu novinek včetně náznaku, jak asi bude vypadat za dlouhé čtyři roky nové Elise.
Lotus Elise teprve nedávno dostalo facelift, automobilka už ale chystá jeho nástupce. Měl by přijít za necelých pět et a měl by vypadat asi takto.
Je otázkou, proč se automobilka tasí s touto informací již takto brzy, možná doufá, že jde o dostatečně dlouhou dobu k tomu, aby na tento koncept zákazníci zapomněli.
Lotus Elise, který v 90. Letech nahradil model Elan, jehož duchovní nástupce se paradoxně představil také v Paříži, se své budoucí generaci ztěžkne. Hmotnost 1,1 tuny znamená dvoumetrákový nášup oproti současnosti. Vyžádá si to i navýšení výkonu na 320 koní, aby bylo možné udržet dobrou dynamiku. Na stovku novinka, až se za pět let dostane do prodeje, zrychlí za 4,3 sekundy.
Ostřejší design by měl navazovat na interiér, který je oproti současnosti méně jednoduchý.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?