Bentley je nucen svolat několik set svých nejluxusnějších limuzín Arnage. Důvodem je rezivění mechanismu vysunující slavné okřídlené B.
Bentley nabízí za příplatek svým zákazníkům podobný systém, jaký má i Rolls-Royce. Slavná soška "Flying B", která je umístěna na přídi vozu, se může vysunovat naopak zatahovat jako ochrana proti nenechavcům.
Má to celé jediný háček. Zatahovací mechanismus reziví. A to výrobce znepokojuje. Důvod není jen to, že by se soška nemusela zasunout nebo vysunout, ale také v tom, že součástí mechanismu je ochranné zařízení.
Pevná soška by totiž mohla vážně ublížit případnému sraženému chodci, takže při sražení chodce se soška jednoduše sklopí. To by se ale u zrezlého mechanismu nemuselo stát. Proto musí automobilka svolat všech osm set vozů vybavených tímto příplatkovým systémem.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?