Bentley je nucen svolat několik set svých nejluxusnějších limuzín Arnage. Důvodem je rezivění mechanismu vysunující slavné okřídlené B.
Bentley nabízí za příplatek svým zákazníkům podobný systém, jaký má i Rolls-Royce. Slavná soška "Flying B", která je umístěna na přídi vozu, se může vysunovat naopak zatahovat jako ochrana proti nenechavcům.
Má to celé jediný háček. Zatahovací mechanismus reziví. A to výrobce znepokojuje. Důvod není jen to, že by se soška nemusela zasunout nebo vysunout, ale také v tom, že součástí mechanismu je ochranné zařízení.
Pevná soška by totiž mohla vážně ublížit případnému sraženému chodci, takže při sražení chodce se soška jednoduše sklopí. To by se ale u zrezlého mechanismu nemuselo stát. Proto musí automobilka svolat všech osm set vozů vybavených tímto příplatkovým systémem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.