Ve dnech 10. a 11. září uspořádal oficiální importér Mrcedes-Benz u příležitosti 15 let značky na českém trhu ojedinělou akci. K vidění byly desítky historických i současných, osobních i užitkových vozidel s trojcípovou hvězdou na kapotě.
Nejstarším exponátem a zároveň i propagátorem výstavy se stala trojkolka Benz Patent-Motorwagen z roku 1886. Návštěvníci měli možnost se s ní (nebo spíš na ní) dokonce svézt:
O jednoválcového dědečka byl nebývalý zájem a vysoké tempo se po více než hodině nepřetržité jízdy projevilo jeho přehřátím:
Unikátem byl i tento Mercedes-Benz 200 Stuttgart v originálním stavu z roku 1926 nalezený před pár lety v jedné německé kůlně. V současné době se chystá jeho renovace:
V podobném stavu se nachází i model 190 SL. Zejména jeho interiér a spodek karoserie mají nejlepší léta už dávno za sebou…
… a málokdo by věřil, že z auta může ještě vzniknout takový krasavec:
Tentýž Mercedes-Benz 190 SL při pohledu z očí do očí:
Největší tlačenice byla (kromě stánku s občerstvením) u krasavce SLS AMG osazeným osmiválcem o objemu 6.3 litru a výkonu 420 kW (571 k)… :
… i u jeho nepřímého předchůdce 300 SL:
A dlouhé fronty stály i u terénního polygonu, kde se mohli zájemci nechat povozit v extrémních podmínkách třídou ML:
Kromě osobních vozů byl k vidění i tahač Mercedes-Benz Actross záchranné služby s návěsem Golem sloužící od roku 2006 při hromadných neštěstích:
Kompletní galerii včetně větších náhledů naleznete pod článkem.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.