Ve dnech 10. a 11. září uspořádal oficiální importér Mrcedes-Benz u příležitosti 15 let značky na českém trhu ojedinělou akci. K vidění byly desítky historických i současných, osobních i užitkových vozidel s trojcípovou hvězdou na kapotě.
Nejstarším exponátem a zároveň i propagátorem výstavy se stala trojkolka Benz Patent-Motorwagen z roku 1886. Návštěvníci měli možnost se s ní (nebo spíš na ní) dokonce svézt:
O jednoválcového dědečka byl nebývalý zájem a vysoké tempo se po více než hodině nepřetržité jízdy projevilo jeho přehřátím:
Unikátem byl i tento Mercedes-Benz 200 Stuttgart v originálním stavu z roku 1926 nalezený před pár lety v jedné německé kůlně. V současné době se chystá jeho renovace:
V podobném stavu se nachází i model 190 SL. Zejména jeho interiér a spodek karoserie mají nejlepší léta už dávno za sebou…
… a málokdo by věřil, že z auta může ještě vzniknout takový krasavec:
Tentýž Mercedes-Benz 190 SL při pohledu z očí do očí:
Největší tlačenice byla (kromě stánku s občerstvením) u krasavce SLS AMG osazeným osmiválcem o objemu 6.3 litru a výkonu 420 kW (571 k)… :
… i u jeho nepřímého předchůdce 300 SL:
A dlouhé fronty stály i u terénního polygonu, kde se mohli zájemci nechat povozit v extrémních podmínkách třídou ML:
Kromě osobních vozů byl k vidění i tahač Mercedes-Benz Actross záchranné služby s návěsem Golem sloužící od roku 2006 při hromadných neštěstích:
Kompletní galerii včetně větších náhledů naleznete pod článkem.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.