Britský Ford včera oznámil ceny za které se bude prodávat připravovaný nový C-MAX. Ceny začínají v přepočtu na 494 tisíc Kč za zážehovou pětisedadlovou šestnáctistovku v základní výbavě Zetec.
C-MAX bude nabízen ve dvou variantách, pětisedadlové a sedmisedadlové verzi Grand. Tím Ford sleduje trend který nastoupil Renault se svým Scenicem. Na britský trh se bude dodávat ve dvou specifikacích výbav Zetec a Titanium.
Výbava Zetec obsahuje klimatizaci, litá kola, volant v kůži, rádio s CD přehrávačem a s přípojkou USB. Lepší balíček výbavy Titanium nabídne duální automatickou klimatizaci, tempomat, audioaparaturu Sony a detekci tlaku v pneumatikách.
V nabídce motorů figuruje pět agregátů, tři zážehové a dva vznětové. Mezi zážehovými lze vybírat z dvou výkonových verzí šestnáctistovky Duratec TI-VCT (105 a 125 koní) a přeplňované jednašestky Ecoboost (150 koní). Pro milovníky nafty jsou připraveny dvě jednotky Duratorq TDCi o objemech 1,6 litru (115 koní) a 2,0 litru (140 koní).
Na závěr dodejme ještě ceny dalších variant. Sedmimístná verze Grand 1,6 TI-VCT(125 koní) ve výbavě Zetec vyjde na 552 tisíc Kč. Přeplňovaný pětimístný Ecoboost ve výbavě Titanium vyjde na 582 tisíc Kč. Diesely startují ve verzi 1,6 TDCi a výbavě Zetec v pětimístné verzi na 538 tisíc Kč a sedmimístná je k mání za 582 tisíc Kč.
Ceny jsou přepočteny z liber v aktuálním kurzu.
Zdroj: carscoop.blogspot.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?