Koncern KIA-Hyundai představil zbrusu nový motor 1.6 GDI. Nejedná se však o diesel, jak by se z názvu mohlo zdát, ale o moderní atmosférický motor s přímým vstřikem paliva (Gasoline-Direct-Injection).
Stejné označení nesly v minulosti motory od Mitsubishi, které tuto moderní technologii vštípilo motorizacím 1.8 a 2.,4 litru. Vzhledem k velké náchylnosti na kvalitu paliva a s tím spojenou nižší spolehlivostí se však tyto motory příliš neujaly.
Teď je ale jiná doba, technologie pokročily a Hyundai-KIA se podobně jako další řada výrobců vydala směrem přímého vstřiku paliva. Nová šestnáctistovka disponuje výkonem 135 koní a 167 N.m točivého momentu, který vrcholí při 4850 ot/min.
Jako první se motor objeví v SUV korejské rodiny, tedy Hyundaii ix35 a KIE Sportage, kde bude standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. V obou vykazuje přibližně stejné dynamické vlastnosti a spotřebu paliva. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá Hyundai ix35 osazený tímto motorem za 11,1 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 178 km/h. Kombinovaná spotřeba přitom činí 6,8 litru na 100 km.
Základní cena Huyndaie ix35 s tímto motorem pod kapotou činí 409 900 Kč. Nejlevnější Sportage pořídíte za 419 980 Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.