Mitsubishi už se nemůže dočkat, až předvede i Evropě svůj nový elektrický kousek. Mitsubishi i-MiEV má znamenat průlom, má na to?
Mitsubishi bere Paříž jako odrazový můstek, jen pár týdnů po něm, v prosinci, se nový i-MiEV začne prodávat po části Evropy, půjde o 13 států Evropy. Nechybí největší státy jako Německo, Velká Británie, Španělsko a Francie, jde také o státy, které jsou ochotny prodeje vozu dotovat.
Teprve v průběhu dalšího roku se dočkají zbylé státy, mezi kterými bude i Česká republika. Očekávaná cena je 850 tisíc korun.
Za tuto cenu nabídne Mitsubishi kromě moderního vozu s elektrickým pohonem vybaveným Li-Ion bateriemi, také solidní výbavu. Ta zahrnuje mimo jiné šestici airbagů, kontrolu stability nebo třeba kůží potažený volant.
Dojezd je použitelných 150 kilometrů, nabíjení trvá buď 7 hodin přes standardní přípojku, nebo 30 minut přes rychlonabíječku s vysokým odběrem. Samozřejmostí je regenerativní brzdění s rekuperací energie.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?