Mitsubishi už se nemůže dočkat, až předvede i Evropě svůj nový elektrický kousek. Mitsubishi i-MiEV má znamenat průlom, má na to?
Mitsubishi bere Paříž jako odrazový můstek, jen pár týdnů po něm, v prosinci, se nový i-MiEV začne prodávat po části Evropy, půjde o 13 států Evropy. Nechybí největší státy jako Německo, Velká Británie, Španělsko a Francie, jde také o státy, které jsou ochotny prodeje vozu dotovat.
Teprve v průběhu dalšího roku se dočkají zbylé státy, mezi kterými bude i Česká republika. Očekávaná cena je 850 tisíc korun.
Za tuto cenu nabídne Mitsubishi kromě moderního vozu s elektrickým pohonem vybaveným Li-Ion bateriemi, také solidní výbavu. Ta zahrnuje mimo jiné šestici airbagů, kontrolu stability nebo třeba kůží potažený volant.
Dojezd je použitelných 150 kilometrů, nabíjení trvá buď 7 hodin přes standardní přípojku, nebo 30 minut přes rychlonabíječku s vysokým odběrem. Samozřejmostí je regenerativní brzdění s rekuperací energie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?