Dvojice motorů GTDi je novým příspěvkem do motorové palety Volva S60. Podívejme se na dvojici motorů trochu podrobněji.
Dvojice motorů je označována jako GTDi. Ačkoliv by se možná zdálo, že písmeno D v názvu vede na diesel, opak je pravdou, motor Gasoline Turbocharged Direct Injection je výhradně benzínový. Dvojice malých motorů o objemu 1,6 litru má výkon 150 a 180 koní, točivý moment má hranici u obou 240 Nm, silnější je ovšem schopen tzv. overboostu, při kterém může točivý moment v případě potřeby stoupnout až na 270 Nm.
Volvo se snažilo zejména o nízkou hmotnost, proto jsou méně namáhané části jako sací potrubí z plastu. Změna umístění vstřikovačů s maximálním tlakem 100 barů z polohy na boku hlavy válce do jeho středu hned vedle svíčky má napomoci účinnosti, méně paliva totiž skončí na stěnách. Novinka je konstruována na rychlou odezvu, k čemuž má přispět i variabilní časování ventilů.
Standardně jsou oba motory dodávány se šestistupňovým manuálem, za příplatek pro silnější z motorů bude i dvouspojkový automat. V plánu je i verze spalující ethanol.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?