Dvojice motorů GTDi je novým příspěvkem do motorové palety Volva S60. Podívejme se na dvojici motorů trochu podrobněji.
Dvojice motorů je označována jako GTDi. Ačkoliv by se možná zdálo, že písmeno D v názvu vede na diesel, opak je pravdou, motor Gasoline Turbocharged Direct Injection je výhradně benzínový. Dvojice malých motorů o objemu 1,6 litru má výkon 150 a 180 koní, točivý moment má hranici u obou 240 Nm, silnější je ovšem schopen tzv. overboostu, při kterém může točivý moment v případě potřeby stoupnout až na 270 Nm.
Volvo se snažilo zejména o nízkou hmotnost, proto jsou méně namáhané části jako sací potrubí z plastu. Změna umístění vstřikovačů s maximálním tlakem 100 barů z polohy na boku hlavy válce do jeho středu hned vedle svíčky má napomoci účinnosti, méně paliva totiž skončí na stěnách. Novinka je konstruována na rychlou odezvu, k čemuž má přispět i variabilní časování ventilů.
Standardně jsou oba motory dodávány se šestistupňovým manuálem, za příplatek pro silnější z motorů bude i dvouspojkový automat. V plánu je i verze spalující ethanol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.