Dvojice motorů GTDi je novým příspěvkem do motorové palety Volva S60. Podívejme se na dvojici motorů trochu podrobněji.
Dvojice motorů je označována jako GTDi. Ačkoliv by se možná zdálo, že písmeno D v názvu vede na diesel, opak je pravdou, motor Gasoline Turbocharged Direct Injection je výhradně benzínový. Dvojice malých motorů o objemu 1,6 litru má výkon 150 a 180 koní, točivý moment má hranici u obou 240 Nm, silnější je ovšem schopen tzv. overboostu, při kterém může točivý moment v případě potřeby stoupnout až na 270 Nm.
Volvo se snažilo zejména o nízkou hmotnost, proto jsou méně namáhané části jako sací potrubí z plastu. Změna umístění vstřikovačů s maximálním tlakem 100 barů z polohy na boku hlavy válce do jeho středu hned vedle svíčky má napomoci účinnosti, méně paliva totiž skončí na stěnách. Novinka je konstruována na rychlou odezvu, k čemuž má přispět i variabilní časování ventilů.
Standardně jsou oba motory dodávány se šestistupňovým manuálem, za příplatek pro silnější z motorů bude i dvouspojkový automat. V plánu je i verze spalující ethanol.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.