Německá automobilka Volkswagen už několik posledních let kraluje jednomu z nejtěžších závodů na světě, dakarské rallye, která se v posledních dvou ročnících přesunula z africké pouště do Jížní Ameriky. Pomyslné královské žezlo má letos převzít už třetí generace speciálu Race Tuareg, který přijíždí s řadou vylepšení.
Nový Race Touareg se chlubí přepracovanou karbon-kevlarovou karosérií, vyladěným chlazením a v neposlední řadě novou přední maskou připomínající výraz sériového Touaregu. Nechybí dokonce ani LED světlomety s diodami uspořádanými do písmene U.
Pod kapotou vozu pracuje naftový dvakrát přeplňovaný motor TDI o objemu 2,5 litru, který dává výkon 300 koní a 599 N.m točivého momentu. Motor kooperuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou ZF s trojitou keramickou spojkovou lamelou. Tento terénní mastodont zvládne stovku za 6,1 vteřiny a umí uhánět až 188 km/h.
Dakarská Rallye 2011 startuje 1. a končí 16. ledna 2011. Uvidíme zda i příští rok napodobí VW se svým speciálem Race Touareg 3 triumfální vítězství z let 2009 a 2010.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.