Mitsubishi oznámilo, že může zlevnit své elektromobily i-MiEV. Tyto malé vozy se mají stát posly elektrického pohonu v autech.
Mitsubushi začne své vozy v Británii prodávat s počátkem příštího roku. Cena začne na 29 tisících librách, což dává asi 880 tisíc korun. Štědrá vláda ale na nákup ekologického vozu přidá v přepočtu 150 tisíc korun, což dostane cenovku o kus níže.
Mitsubishi i-MiEV dokáže na jedno nabití ujet 150 kilometrů. To pro většinu cest stačí, vůz je totiž koncipován čistě do města. Jeho rozměry jsou vskutku minimální, jeho délka je 3,5 metru a na šířku má jen 1,48 m.
Zatím bylo vyrobeno asi tři tisíce i-MiEVů, stejný vůz jen se změněnými znáčky bude prodávat i Peugeot, který zatím drží rekord v prodaných elektromobilech. Jeho modelu 106 Electric se prodalo přes deset tisíc kusů. Novinka si brousí zuby na jeho překonání.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?