Nová Kia Sportage získala ocenění ´Top Safety Pick´ v kategorii kompaktních SUV. Vedle modelů Soul a Sorento je tak dalším zástupcem nové generace vozů Kia, které si vysloužily tento titul udělovaný v USA Pojišťovacím institutem pro bezpečnost silničního provozu
Toto ocenění se uděluje vozidlům, která podle testů IIHS dosahují nejlepších výsledků v oblasti ochrany cestujících při čelních, bočních i zadních nárazech a nově také při převrácení vozidla.
Nová Sportage je vybavena celou řadou prvků aktivní i pasivní bezpečnosti. Od výbavy Active Plus je k dispozici osm airbagů a aktivní opěrky hlavy zabraňující hypertenzi krční páteře. Všechna provedení od výbavy Active Plus disponují rovněž stabilizačním systémem ESC (Electronic Stability Control), HAC (Hill-start Assist Control), DBC (Downhill Brake Control) a ESS (Emergency Stop Signal).
HAC zabraňuje nežádoucímu „couvnutí“ auta při rozjezdu ve stoupání, DBC naopak zaručuje bezpečné sjezdy příkrých svahů, když udržuje rychlost na 8 km/h. ESS automaticky „rozbliká“ brzdové svítilny kdykoli, když je ABS nebo ESC v činnosti.
Výkonnost brzdového systému nové Sportage s kotoučovými brzdami na všech kolech je v extrémních podmínkách podpořena třemi systémy – ABS, dále pak elektronickým rozdělovačem brzdného účinku EBD a brzdovým asistentem BAS, který rozpoznává brzdění v krizové situaci a poskytuje okamžitě maximální brzdný tlak.
Mezi další funkce, které výjimečně přispívají k bezpečnosti provozu a jsou začleněny do ESC, patří: TCS (Traction Control System), CBC (Cornering Brake Control) a VSM (Vehicle Stability Management).
U nové Sportage je součástí vylepšeného systému rovněž senzor proti převrácení ROP (Roll Over Protectin). Toto čidlo monitoruje případné převrácení vozu a v případě potřeby aktivuje boční a záclonové airbagy, stejně tak jako předpínače bezpečnostních pásů.
Jako výbava na přání je dodáván TPMS (Tyre Pressure Monitoring System). Tento systém varuje řidiče při poklesu tlaku v jakékoli pneumatice o více než 25 procent.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?