Vlnu plnohodnotných hybridů odstartoval u Toyoty legendární Prius, který se dnes prodává už ve své třetí generaci. Letos přijde na řadu o třídu menší Auris HSD a zanedlouho se dočkáme i v B segmentu.
Toyota totiž podle dostupných informací kutí nový Yaris takovým způsobem, aby umožňoval zástavbu plně hybridního tzv. full-hybrid systému, který výrobce označuje jako Hybrid Synergy Drive. Po modelu ve střední a nižší střední třídě je segment malých vozů dalším logickým krokem.
Oproti větším sourozencům ale zřejmě nebude pod kapotou benzínová osmnáctistovka, kterou Toyota v Yarisu nahradí svými maloobjemovými jednotkami 1.33 či 1.0 litru.
Nový Yaris by se měl objevit na japonském trhu už počátkem příštího roku, evropská verze si pak odbude premiéru na jaře v Ženevě a do prodeje se dostane koncem léta. S hybridní variantou se počítá na rok 2012.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?