Vlnu plnohodnotných hybridů odstartoval u Toyoty legendární Prius, který se dnes prodává už ve své třetí generaci. Letos přijde na řadu o třídu menší Auris HSD a zanedlouho se dočkáme i v B segmentu.
Toyota totiž podle dostupných informací kutí nový Yaris takovým způsobem, aby umožňoval zástavbu plně hybridního tzv. full-hybrid systému, který výrobce označuje jako Hybrid Synergy Drive. Po modelu ve střední a nižší střední třídě je segment malých vozů dalším logickým krokem.
Oproti větším sourozencům ale zřejmě nebude pod kapotou benzínová osmnáctistovka, kterou Toyota v Yarisu nahradí svými maloobjemovými jednotkami 1.33 či 1.0 litru.
Nový Yaris by se měl objevit na japonském trhu už počátkem příštího roku, evropská verze si pak odbude premiéru na jaře v Ženevě a do prodeje se dostane koncem léta. S hybridní variantou se počítá na rok 2012.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.