Zdá se, že i Lamborghini se chystá vyrábět v současnosti módní čtyřdveřové kupé. Není divu, když jeho rivalové jako Aston Martin nebo Porsche už své zástupce v této kategorii úspěšně prodávají. Informaci přinesl server bloomerg.com.
Ke vstupu do této třídy použije svůj úspěšný koncept Estoque, ten na autosalonu v Paříži v roce 2008 vzbudil slušný rozruch. Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann tehdy produkci tohoto modelu kategoricky popřel.
Nyní nejsou prodejní čísla Lamborghini nikterak povzbudivá a díky třetímu modelu v nabídce v podání Estoque by se ekonomická bilance společnosti mohla významně zlepšit..
Estoque zaujme velmi pohledným designem ve stylu studie Reventón evokující vojenské stíhačky a o zákazníky by rozhodně neměl nouzi. 5,15 metru dlouhý vůz poháněný desetiválcem z Gallarda, to zní lákavě. Síla motoru by měla být přenášena na obě nápravy.
Kdy a zda se skutečně v showroomech Lamborghini Estoque objeví se neví, ale příznivcům značky svítla naděje.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.