Škoda srazila ceny Octavie o desítky tisíc. U Scoutu je možné ušetřit až 85 tisíc, u jiných verzí se sleva pohybuje kolem 50 tisíc.
Základní výbavu Prima je možné ve slevě koupit už od 334 tisíc s tím, že sleva je 39 tisíc korun. S motorizací 1,2 TSi o výkonu 105 koní dostane zákazník mj. 4 airbagy, klimatizaci, centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Výšší výbava Ambiente počítá s dalším párem airbagů - hlavových, ESP, mlhovkami a rádiem. Úspora se zde pohybuje kolem 50 tisíc. Elegance přidává dvouzónovou klimu, maxidot, parkovací asistent a tempomat, přičemž Škoda sleví na ceníku 30 tisíc korun. Vrcholná výbava L&K má v nabídce navíc xenonové světlomety, elektrické nastavení sedaček a lepší rádio za cenu o 10 tisíc nižší.
Zvláštní verze RS má v ceníku psánu o 60-70 tisíc nižší cenu, Scout počítá se slevou 85 tisíc. Mimo to, Škoda snížila příplatek za verzi kombi o deset tisíc korun, u kombíků je tak úspora větší o tuto sumu. Celý obsáhlý ceník je možné stáhnout z webu Škody.
My se raději podívejme na tradiční srovnání s jinými vozy. Přestože Škoda sveřepě řadí Octavii do střední třídy, my se budeme raději držet přesnějšího řazení podle rozvorů, při kterém spadá Octavia do třídy nižší střední.
Nejprodávanějším vozem je v ní Kia cee'd, která má paradoxně ještě větší rozvor, než Octavia. Kia láká velmi příznivou základní cenou 250 tisíc, která je o 85 tisíc nižší, než u Octavie. Vzhledem k tomu, že Octavia je na rozdíl od cee'du liftbackem a je tak větší, srovnejme raději kombíkové verze obou vozů.
Výkonnostně srovnatelnou motorizací jsou motory 1,4 TSI o výkonu 122 koní u Octavie a 1,6 o výkonu 127 koní u cee'du. Základní výbavě Prima u Octavie za 405 tisíc odpovídá cenově výbava Comfort u cee'du, stoje 410 tisíc korun v uvedené motorizaci. Na rozdíl od Octavie ale obsahuje navíc mlhovky a například rádio s ovládáním na volantu. Oproti tomu klimatizace je jen manuální. Většinu z tohoto má v nabídce vyšší verze Ambiente, ta je ale cenově na úrovni vrcholné výbavy u cee'du, Exklusive, která proti Octavii má navíc bluetooth handsfree, lepší autorádio, tempomat, dešťový senzor a parkovací asistent. Lze tedy říci, že cenově vyjde cee'd znatelně lépe.
Podívejme se dále do statistik. Dalším vozem v prodejích je Hyundai i30, který je cee'du velmi podobný, na dalším místě najdeme nový Renault Mégane. I zde si porovnáme kombíky.
Základní výbava Autentique začíná na 305 tisících korunách s motorem, který má 100 koní, tedy o 5 méně než Octavia u motoru 1,2 TSI. Octavia startuje s kombíkem na ceně 365 tisíc korun, tedy o 60 tisíc více. Tuzemský vůz bohužel cenovou ztrátu nedožene ani výbavou, v základu totiž nabídne téměř stejnou výbavu, má o 2 airbagy méně, zato má automatickou klimatizaci.
Veškerá srovnání jsou prováděna dle oficiálních ceníků vyvěšených na stránkách jednotlivých dovozců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?