Škoda nabízí zvýhodněnou Octavii Edition CZ

Marek Litzman, 3. srpna 2010, 12:10 Google+

Škoda srazila ceny Octavie o desítky tisíc. U Scoutu je možné ušetřit až 85 tisíc, u jiných verzí se sleva pohybuje kolem 50 tisíc.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Základní výbavu Prima je možné ve slevě koupit už od 334 tisíc s tím, že sleva je 39 tisíc korun. S motorizací 1,2 TSi o výkonu 105 koní dostane zákazník mj. 4 airbagy, klimatizaci, centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče.

Výšší výbava Ambiente počítá s dalším párem airbagů - hlavových, ESP, mlhovkami a rádiem. Úspora se zde pohybuje kolem 50 tisíc. Elegance přidává dvouzónovou klimu, maxidot, parkovací asistent a tempomat, přičemž Škoda sleví na ceníku 30 tisíc korun. Vrcholná výbava L&K má v nabídce navíc xenonové světlomety, elektrické nastavení sedaček a lepší rádio za cenu o 10 tisíc nižší.

Zvláštní verze RS má v ceníku psánu o 60-70 tisíc nižší cenu, Scout počítá se slevou 85 tisíc. Mimo to, Škoda snížila příplatek za verzi kombi o deset tisíc korun, u kombíků je tak úspora větší o tuto sumu. Celý obsáhlý ceník je možné stáhnout z webu Škody.

My se raději podívejme na tradiční srovnání s jinými vozy. Přestože Škoda sveřepě řadí Octavii do střední třídy, my se budeme raději držet přesnějšího řazení podle rozvorů, při kterém spadá Octavia do třídy nižší střední.

Nejprodávanějším vozem je v ní Kia cee'd, která má paradoxně ještě větší rozvor, než Octavia. Kia láká velmi příznivou základní cenou 250 tisíc, která je o 85 tisíc nižší, než u Octavie. Vzhledem k tomu, že Octavia je na rozdíl od cee'du liftbackem a je tak větší, srovnejme raději kombíkové verze obou vozů.

Výkonnostně srovnatelnou motorizací jsou motory 1,4 TSI o výkonu 122 koní u Octavie a 1,6 o výkonu 127 koní u cee'du. Základní výbavě Prima u Octavie za 405 tisíc odpovídá cenově výbava Comfort u cee'du, stoje 410 tisíc korun v uvedené motorizaci. Na rozdíl od Octavie ale obsahuje navíc mlhovky a například rádio s ovládáním na volantu. Oproti tomu klimatizace je jen manuální. Většinu z tohoto má v nabídce vyšší verze Ambiente, ta je ale cenově na úrovni vrcholné výbavy u cee'du, Exklusive, která proti Octavii má navíc bluetooth handsfree, lepší autorádio, tempomat, dešťový senzor a parkovací asistent. Lze tedy říci, že cenově vyjde cee'd znatelně lépe.

Podívejme se dále do statistik. Dalším vozem v prodejích je Hyundai i30, který je cee'du velmi podobný, na dalším místě najdeme nový Renault Mégane. I zde si porovnáme kombíky.

Základní výbava Autentique začíná na 305 tisících korunách s motorem, který má 100 koní, tedy o 5 méně než Octavia u motoru 1,2 TSI. Octavia startuje s kombíkem na ceně 365 tisíc korun, tedy o 60 tisíc více. Tuzemský vůz bohužel cenovou ztrátu nedožene ani výbavou, v základu totiž nabídne téměř stejnou výbavu, má o 2 airbagy méně, zato má automatickou klimatizaci.

Veškerá srovnání jsou prováděna dle oficiálních ceníků vyvěšených na stránkách jednotlivých dovozců.

Vytisknout

Diskuze: Škoda nabízí zvýhodněnou Octavii Edition CZ

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elantra

VIDEO: Hyundai Avante - novinka na silnici

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud