Škoda srazila ceny Octavie o desítky tisíc. U Scoutu je možné ušetřit až 85 tisíc, u jiných verzí se sleva pohybuje kolem 50 tisíc.
Základní výbavu Prima je možné ve slevě koupit už od 334 tisíc s tím, že sleva je 39 tisíc korun. S motorizací 1,2 TSi o výkonu 105 koní dostane zákazník mj. 4 airbagy, klimatizaci, centrální zamykání a výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Výšší výbava Ambiente počítá s dalším párem airbagů - hlavových, ESP, mlhovkami a rádiem. Úspora se zde pohybuje kolem 50 tisíc. Elegance přidává dvouzónovou klimu, maxidot, parkovací asistent a tempomat, přičemž Škoda sleví na ceníku 30 tisíc korun. Vrcholná výbava L&K má v nabídce navíc xenonové světlomety, elektrické nastavení sedaček a lepší rádio za cenu o 10 tisíc nižší.
Zvláštní verze RS má v ceníku psánu o 60-70 tisíc nižší cenu, Scout počítá se slevou 85 tisíc. Mimo to, Škoda snížila příplatek za verzi kombi o deset tisíc korun, u kombíků je tak úspora větší o tuto sumu. Celý obsáhlý ceník je možné stáhnout z webu Škody.
My se raději podívejme na tradiční srovnání s jinými vozy. Přestože Škoda sveřepě řadí Octavii do střední třídy, my se budeme raději držet přesnějšího řazení podle rozvorů, při kterém spadá Octavia do třídy nižší střední.
Nejprodávanějším vozem je v ní Kia cee'd, která má paradoxně ještě větší rozvor, než Octavia. Kia láká velmi příznivou základní cenou 250 tisíc, která je o 85 tisíc nižší, než u Octavie. Vzhledem k tomu, že Octavia je na rozdíl od cee'du liftbackem a je tak větší, srovnejme raději kombíkové verze obou vozů.
Výkonnostně srovnatelnou motorizací jsou motory 1,4 TSI o výkonu 122 koní u Octavie a 1,6 o výkonu 127 koní u cee'du. Základní výbavě Prima u Octavie za 405 tisíc odpovídá cenově výbava Comfort u cee'du, stoje 410 tisíc korun v uvedené motorizaci. Na rozdíl od Octavie ale obsahuje navíc mlhovky a například rádio s ovládáním na volantu. Oproti tomu klimatizace je jen manuální. Většinu z tohoto má v nabídce vyšší verze Ambiente, ta je ale cenově na úrovni vrcholné výbavy u cee'du, Exklusive, která proti Octavii má navíc bluetooth handsfree, lepší autorádio, tempomat, dešťový senzor a parkovací asistent. Lze tedy říci, že cenově vyjde cee'd znatelně lépe.
Podívejme se dále do statistik. Dalším vozem v prodejích je Hyundai i30, který je cee'du velmi podobný, na dalším místě najdeme nový Renault Mégane. I zde si porovnáme kombíky.
Základní výbava Autentique začíná na 305 tisících korunách s motorem, který má 100 koní, tedy o 5 méně než Octavia u motoru 1,2 TSI. Octavia startuje s kombíkem na ceně 365 tisíc korun, tedy o 60 tisíc více. Tuzemský vůz bohužel cenovou ztrátu nedožene ani výbavou, v základu totiž nabídne téměř stejnou výbavu, má o 2 airbagy méně, zato má automatickou klimatizaci.
Veškerá srovnání jsou prováděna dle oficiálních ceníků vyvěšených na stránkách jednotlivých dovozců.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.