Fiatu se podařilo vyvinout elektrickou verzi své malé dodávky Doblo. Její nasazení zatím není jisté, ovšem pravděpodobné.
Elektrické Doblo bylo zkonstruováno a vyvinuto pobočkou Fiatu v Turecku. Vůz má dostatečně kapacitní baterie k tomu, aby na ně ujel vzdálenost 150 kilometrů. To je trasa, která by pro příměstskou dodávku mohla stačit.
Plné nabití baterií trvá standardně 7 hodin, přes noc jsou tedy nabity. Rychlonabíjení je schopno zkrátit potřebný čas na 45 minut. Doblo uveze 750 kilo nákladu.
Zatím není jasné, zda se takovýto vůz začne vyrábět. Je ale jisté, že Fiat by půlmiliardový vývoj někde rád zúročil...
Snad bude mít elektrické Doblo více úspěchů, než tuzemský pokus o poněkud menší elektrickou dodávku. Výroba vozu Škoda Beta/Tatra Beta po stovce vyrobených elektromobilech a dalších několika stovkách modelů s benzínovými motory tvrdě skončila.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.