Známá zámořská tunerská společnost Mopar si vzala do parády Dodge Challenger. Výsledek rozhodně stojí za pozornost.
Za základ posloužil model Dodge Challenger R/T. Ten již v sérii není k zahození, rozpohybovává jej, jak se na muscle car sluší, velký osmiválec a roztáčí kola zadní nápravy. Konkrétně jde o populární 5,7 litrovou jednotku HEMI o výkonu 372 koní.
Mopar vyrobí pouze omezenou sérii pěti set kusů. Nečekejte žádné změny výkonových charakteristik, jedná se spíše o optický tuning doplněný zlepšenými jízdními vlastnostmi. Hlavním poznávacím znakem speciálního modelu je černé lakování karoserie. To je doplněno pruhy na boku v odstínech modré, červené a stříbrné. Dalším nepřehlédnutelným prvkem je rozměrné sání umístěné na kapotě. Celek dotvářejí zdařilá dvacetipalcová černá kola v retrostylu.
Na voze najdete i řadu pěkných detailů jako zámky kapoty a všudypřítomné znaky Moparu. V interiéru je použita kvalitní černá kůže, masivní hlavice řadící páky a plaketky s označením výrobního čísla z omezené série.
Za verzi s automatem výrobce žádá 38 tisíc dolarů, s manuálem vyjde o tisíc dolarů dráž.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?