Lexus IS dostane v novom modelovom roku 2011 nový základný vznetový agregát s výkonom 110 kW. Lákadlom má byť aj nízka hodnota priemernej spotreby a emisií CO2.
Pod kapotu Lexusu IS sa vrámci nového modelového roku 2011 onedlho nasťahuje nový základný vznetový agregát. Vďaka jeho prítomnosti ponesie Lexus označenie IS 200d, čo však neznamená, že pod jeho kapotou pracuje vznetový motor s objemom 2,0 litra. V skutočnosti pôjde o agregát s objemom 2,2 litra vyladený na výkon 110 kW, s krútiacim momentom 400 Nm.
Lexus IS 200d však nebude žiadnym lenivcom. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h. O prenos výkonu na zadnú nápravu sa postará šesťstupňová manuálna prevodovka. Zaujímavá je aj priemerná spotreba, ktorá by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 l/100 km.
Mierne zvýšenie výkonu sa dotkne aj silnejšieho naftového prevedenia IS 220d, ktorá bude po novom dosahovať maximálny výkon 130 kW a krútiaci moment 400 Nm. V tomto prípade dosiahne model IS priemernú spotrebu 5,4 l/100 km.
Novinky pod kapotou modelovej rady IS budú spĺňať emisnú normu Euro 5.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?