Lexus IS dostane v novom modelovom roku 2011 nový základný vznetový agregát s výkonom 110 kW. Lákadlom má byť aj nízka hodnota priemernej spotreby a emisií CO2.
Pod kapotu Lexusu IS sa vrámci nového modelového roku 2011 onedlho nasťahuje nový základný vznetový agregát. Vďaka jeho prítomnosti ponesie Lexus označenie IS 200d, čo však neznamená, že pod jeho kapotou pracuje vznetový motor s objemom 2,0 litra. V skutočnosti pôjde o agregát s objemom 2,2 litra vyladený na výkon 110 kW, s krútiacim momentom 400 Nm.
Lexus IS 200d však nebude žiadnym lenivcom. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h. O prenos výkonu na zadnú nápravu sa postará šesťstupňová manuálna prevodovka. Zaujímavá je aj priemerná spotreba, ktorá by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 l/100 km.
Mierne zvýšenie výkonu sa dotkne aj silnejšieho naftového prevedenia IS 220d, ktorá bude po novom dosahovať maximálny výkon 130 kW a krútiaci moment 400 Nm. V tomto prípade dosiahne model IS priemernú spotrebu 5,4 l/100 km.
Novinky pod kapotou modelovej rady IS budú spĺňať emisnú normu Euro 5.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?