Lexus IS dostane v novom modelovom roku 2011 nový základný vznetový agregát s výkonom 110 kW. Lákadlom má byť aj nízka hodnota priemernej spotreby a emisií CO2.
Pod kapotu Lexusu IS sa vrámci nového modelového roku 2011 onedlho nasťahuje nový základný vznetový agregát. Vďaka jeho prítomnosti ponesie Lexus označenie IS 200d, čo však neznamená, že pod jeho kapotou pracuje vznetový motor s objemom 2,0 litra. V skutočnosti pôjde o agregát s objemom 2,2 litra vyladený na výkon 110 kW, s krútiacim momentom 400 Nm.
Lexus IS 200d však nebude žiadnym lenivcom. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládne za 10,5 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 205 km/h. O prenos výkonu na zadnú nápravu sa postará šesťstupňová manuálna prevodovka. Zaujímavá je aj priemerná spotreba, ktorá by sa mala pohybovať na úrovni 5,1 l/100 km.
Mierne zvýšenie výkonu sa dotkne aj silnejšieho naftového prevedenia IS 220d, ktorá bude po novom dosahovať maximálny výkon 130 kW a krútiaci moment 400 Nm. V tomto prípade dosiahne model IS priemernú spotrebu 5,4 l/100 km.
Novinky pod kapotou modelovej rady IS budú spĺňať emisnú normu Euro 5.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?