Po prvotním rychlém představení tu konečně máme dostatečnou porci informací o novém Suzuki Swift.
Jak již víte, Suzuki se při přerodu do další generace naprosto nezměnilo. Design rozezná jen znalé oko, proč ale měnit něco, co funguje, že...
Prozatím tu máme informace o verzi s trojicí i pěticí dveři, k dispozici bude (zatím) dvojice motorů a také pohon všech kol nějak chybí.
Dvojici motorů reprezentují benzínová 1,2 o výkonu 69 kW (94 koní), který je kombinovatelný s automatickou i manuální převodovkou. Jeho průměrná spotřeba je vyčíslena na 5 litrů na 100 ujetých kilometrů. O necelý litr úspornější je diesel 1,3 s výkonem 55 kW, tedy 75 koní.
Novinka přichází na trh s délkou 385 cm (+9 cm), šířkou 170 cm, výškou 151 cm a rozvorem 243 cm. Hmotnost je dle výbavy a motorizace lehounce pod tunou.
Zatím nevíme, kdy se nový Swift dostane do prodejen, je však prezentován jako novinka modelového rok 2011, což by značilo, že jej uvidíme ještě letos. Otázkou je, zda i u nás.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.