Po prvotním rychlém představení tu konečně máme dostatečnou porci informací o novém Suzuki Swift.
Jak již víte, Suzuki se při přerodu do další generace naprosto nezměnilo. Design rozezná jen znalé oko, proč ale měnit něco, co funguje, že...
Prozatím tu máme informace o verzi s trojicí i pěticí dveři, k dispozici bude (zatím) dvojice motorů a také pohon všech kol nějak chybí.
Dvojici motorů reprezentují benzínová 1,2 o výkonu 69 kW (94 koní), který je kombinovatelný s automatickou i manuální převodovkou. Jeho průměrná spotřeba je vyčíslena na 5 litrů na 100 ujetých kilometrů. O necelý litr úspornější je diesel 1,3 s výkonem 55 kW, tedy 75 koní.
Novinka přichází na trh s délkou 385 cm (+9 cm), šířkou 170 cm, výškou 151 cm a rozvorem 243 cm. Hmotnost je dle výbavy a motorizace lehounce pod tunou.
Zatím nevíme, kdy se nový Swift dostane do prodejen, je však prezentován jako novinka modelového rok 2011, což by značilo, že jej uvidíme ještě letos. Otázkou je, zda i u nás.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?