Po prvotním rychlém představení tu konečně máme dostatečnou porci informací o novém Suzuki Swift.
Jak již víte, Suzuki se při přerodu do další generace naprosto nezměnilo. Design rozezná jen znalé oko, proč ale měnit něco, co funguje, že...
Prozatím tu máme informace o verzi s trojicí i pěticí dveři, k dispozici bude (zatím) dvojice motorů a také pohon všech kol nějak chybí.
Dvojici motorů reprezentují benzínová 1,2 o výkonu 69 kW (94 koní), který je kombinovatelný s automatickou i manuální převodovkou. Jeho průměrná spotřeba je vyčíslena na 5 litrů na 100 ujetých kilometrů. O necelý litr úspornější je diesel 1,3 s výkonem 55 kW, tedy 75 koní.
Novinka přichází na trh s délkou 385 cm (+9 cm), šířkou 170 cm, výškou 151 cm a rozvorem 243 cm. Hmotnost je dle výbavy a motorizace lehounce pod tunou.
Zatím nevíme, kdy se nový Swift dostane do prodejen, je však prezentován jako novinka modelového rok 2011, což by značilo, že jej uvidíme ještě letos. Otázkou je, zda i u nás.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?