Jak bylo slíbeno, tak se i stane, Mercedes připraví plně elektrickou verzi svého supersportu. Máme tu první technická data, jak tedy budou závodní elektrony létat?
Mercedes je na svůj SLS náležitě hrdý. (Ačkoliv v poslední době kolují "zaručené" informace, že tento vůz měl být původně novým Dodgem Viper, po rozpadu společného koncernu z toho ale zbyl jen nový Mercedes, těžko říci...) A z náležité hrdosti pramení i snaha o maximální zužitkování povedeného základu.
Ve dnešní době se přímo nabízí implementace elektrického ústrojí, které nahradí to benzínové. Až se tato novinka ukáže na trhu, budeme si moci dopřávat výkon, který nám poskytne čtveřice motorů o souhrnném výkonu 526 koní.
Baterie budou rozptýleny po celém voze, zvláště pak vzadu a ve středovém tunelu. Půjde o moderní typ lithium-polymerových baterií. Systémy chlazení dokáží udržovat baterie ve stálé, ideální teplotě, dokáží je tedy jak vyhřát, tak i zchladit.
Otázkou je, zda i produkční model, který se do salonů dostane někdy v roce 2013, dostane takový skvělý dotykový displej ve středovém tunelu, jako tento prototyp.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?