Jak bylo slíbeno, tak se i stane, Mercedes připraví plně elektrickou verzi svého supersportu. Máme tu první technická data, jak tedy budou závodní elektrony létat?
Mercedes je na svůj SLS náležitě hrdý. (Ačkoliv v poslední době kolují "zaručené" informace, že tento vůz měl být původně novým Dodgem Viper, po rozpadu společného koncernu z toho ale zbyl jen nový Mercedes, těžko říci...) A z náležité hrdosti pramení i snaha o maximální zužitkování povedeného základu.
Ve dnešní době se přímo nabízí implementace elektrického ústrojí, které nahradí to benzínové. Až se tato novinka ukáže na trhu, budeme si moci dopřávat výkon, který nám poskytne čtveřice motorů o souhrnném výkonu 526 koní.
Baterie budou rozptýleny po celém voze, zvláště pak vzadu a ve středovém tunelu. Půjde o moderní typ lithium-polymerových baterií. Systémy chlazení dokáží udržovat baterie ve stálé, ideální teplotě, dokáží je tedy jak vyhřát, tak i zchladit.
Otázkou je, zda i produkční model, který se do salonů dostane někdy v roce 2013, dostane takový skvělý dotykový displej ve středovém tunelu, jako tento prototyp.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.