Několikrát odkládaný termín zprovoznění nové jižní části pražského okruhu dostává jasnější obrysy. Nejzazší termín otevření třiadvacetikilometrového úseku od Slivence po dálnici D1 je 20. září.
Technologicky unikátní stavba se pyšní hned několika tunely i nejdelším mostem v Česku. Ten se pne od radotínských portálů nad údolím Berounky v délce přesahující 2 kilometry až po velkou mimoúrovňovou křižovatku s ulicí Strakonickou. Tam navazuje na další most přes Vltavu, aby záhy opět zmizel v tunelech Lochkov. Práce na této části nyní víceméně finišují a se zprovozněním celé stavby se čeká na dokončení navazujícího úseku do Jesenice.Nejpozději 20. září se tak budou moci řidiči poprvé projet mezi dálnicemi D5 a D1 bez toho, aby museli absolvovat nervy drásající jízdu v kolonách po Jižní spojce, Barrandovském mostě i ulici K Barrandovu. Odtud by dokonce měly zmizet i nekonečné šňůry nákladních aut. Technická správa komunikací totiž do těchto míst plánuje zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun, který by měl platit od mimoúrovňové křižovatky u Slivence až po Záběhlice.Na Jižní spojku by se tak mohl po mnoha letech vrátit plynulý provoz a oddechnou si zřejmě i obyvatelé okolních čtvrtí, kterými denně projíždí tisíce aut hledajících náhradní trasy. Uvidíme, zda se tentokrát podaří napjaté termíny i optimistická očekávání naplnit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.