Několikrát odkládaný termín zprovoznění nové jižní části pražského okruhu dostává jasnější obrysy. Nejzazší termín otevření třiadvacetikilometrového úseku od Slivence po dálnici D1 je 20. září.
Technologicky unikátní stavba se pyšní hned několika tunely i nejdelším mostem v Česku. Ten se pne od radotínských portálů nad údolím Berounky v délce přesahující 2 kilometry až po velkou mimoúrovňovou křižovatku s ulicí Strakonickou. Tam navazuje na další most přes Vltavu, aby záhy opět zmizel v tunelech Lochkov. Práce na této části nyní víceméně finišují a se zprovozněním celé stavby se čeká na dokončení navazujícího úseku do Jesenice.Nejpozději 20. září se tak budou moci řidiči poprvé projet mezi dálnicemi D5 a D1 bez toho, aby museli absolvovat nervy drásající jízdu v kolonách po Jižní spojce, Barrandovském mostě i ulici K Barrandovu. Odtud by dokonce měly zmizet i nekonečné šňůry nákladních aut. Technická správa komunikací totiž do těchto míst plánuje zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun, který by měl platit od mimoúrovňové křižovatky u Slivence až po Záběhlice.Na Jižní spojku by se tak mohl po mnoha letech vrátit plynulý provoz a oddechnou si zřejmě i obyvatelé okolních čtvrtí, kterými denně projíždí tisíce aut hledajících náhradní trasy. Uvidíme, zda se tentokrát podaří napjaté termíny i optimistická očekávání naplnit.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.