Několikrát odkládaný termín zprovoznění nové jižní části pražského okruhu dostává jasnější obrysy. Nejzazší termín otevření třiadvacetikilometrového úseku od Slivence po dálnici D1 je 20. září.
Technologicky unikátní stavba se pyšní hned několika tunely i nejdelším mostem v Česku. Ten se pne od radotínských portálů nad údolím Berounky v délce přesahující 2 kilometry až po velkou mimoúrovňovou křižovatku s ulicí Strakonickou. Tam navazuje na další most přes Vltavu, aby záhy opět zmizel v tunelech Lochkov. Práce na této části nyní víceméně finišují a se zprovozněním celé stavby se čeká na dokončení navazujícího úseku do Jesenice.Nejpozději 20. září se tak budou moci řidiči poprvé projet mezi dálnicemi D5 a D1 bez toho, aby museli absolvovat nervy drásající jízdu v kolonách po Jižní spojce, Barrandovském mostě i ulici K Barrandovu. Odtud by dokonce měly zmizet i nekonečné šňůry nákladních aut. Technická správa komunikací totiž do těchto míst plánuje zákaz vjezdu vozidel nad 12 tun, který by měl platit od mimoúrovňové křižovatky u Slivence až po Záběhlice.Na Jižní spojku by se tak mohl po mnoha letech vrátit plynulý provoz a oddechnou si zřejmě i obyvatelé okolních čtvrtí, kterými denně projíždí tisíce aut hledajících náhradní trasy. Uvidíme, zda se tentokrát podaří napjaté termíny i optimistická očekávání naplnit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?