Renault Wind - nejlevnější kabriolet? Začíná na 400 tisících

Wind
Wind, foto: Renault
Marek Litzman 7. června 2010 11:51
Sdílej:

Renault zveřejnil ceník svého kabrioletu Wind odvozeného od maličkého Twinga. S příznivou cenou aspiruje na titul nejlevnějšího otevřeného vozu na trhu.

Kabriolet odvozený od Twinga je mimořádně lákavým vozem. Dvousedadlový roadster si nehraje na dvojici nouzových sedadel, kam by nestrčila nohy ani anorektička po dvoumesíčním půstu.

Roadster dlouhý 383 cm má zajímavý systém otevírání střechy, ta se totiž neskládá jako u konkurence, ale překlápí se. Jednodušší konstrukce šetří místo i peníze, samozřejmě může být aplikována jen na takto malý kokpit.

Renault Wind je už v základu vybaven výborným motorem 1,2 TCe, se kterým jsme si užili mnoho zábavy už ve Twingu GT. Bohužel, ani u Windu nenašli konstruktéři dostatek soudnosti k použití šestistupňové převodovky, po které jsem při testování Twinga tak toužil. Tak snad je pátý převod alespoň delší, aby umožňoval trochu rozumné cestování po dálnici.

Oproti Twingu logicky vzrostla hmotnost, kabriolet je jednak o 23 centimetrů delší, ale také otevřený, potřebuje tedy výztuhy pro zachování tuhosti karoserie.

Docela příjemný je pohled do ceníku. Základní cena výbavy Dynamique je baťovských 400 tisíc korun a to s motorem 1,2 TCe o výkonu 100 koní. Už tato výbava přináší vše potřebné, tedy čtveřici airbagů, ESP, manuální klimatizaci, tempomat a základní rádio.

Vyšší verze Exeption je k dostání s výkonnějším 1,6 o výkonu 133 koní. Nabídne větší kola, dešťový a světelné senzor, automatickou klimu a lepší rádio s bluetooth a vstupem USB. To vše bratru za 445 tisíc korun.

Nejvyšší výbava se jmenuje LS Collection a funkčně nepřináší nic. Za 480 tisíc korun dostane zákazník množství designových prvků a kožené čalounění.

A co na to konkurence? Renault Wind v současnosti konkurenci v podstatě nemá, asi nejblíže mu je Peugeot 207 CC, který je ovšem větší a silnější. Stojí v bohatém základu něco málo přes půl milionu.

Renault Wind bychom mohli nazvat duchovním pokračovatelem legendárního Smartu Roadster. Ten už se řádku let nevyrábí a v bazarech je možné jej koupit za 200 tisíc korun. Oproti Windu byl ale ještě mnohem lehčí.

 

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?