Renault Wind - nejlevnější kabriolet? Začíná na 400 tisících

Wind
Wind, foto: Renault
Marek Litzman 7. června 2010 11:51
Sdílej:

Renault zveřejnil ceník svého kabrioletu Wind odvozeného od maličkého Twinga. S příznivou cenou aspiruje na titul nejlevnějšího otevřeného vozu na trhu.

Kabriolet odvozený od Twinga je mimořádně lákavým vozem. Dvousedadlový roadster si nehraje na dvojici nouzových sedadel, kam by nestrčila nohy ani anorektička po dvoumesíčním půstu.

Roadster dlouhý 383 cm má zajímavý systém otevírání střechy, ta se totiž neskládá jako u konkurence, ale překlápí se. Jednodušší konstrukce šetří místo i peníze, samozřejmě může být aplikována jen na takto malý kokpit.

Renault Wind je už v základu vybaven výborným motorem 1,2 TCe, se kterým jsme si užili mnoho zábavy už ve Twingu GT. Bohužel, ani u Windu nenašli konstruktéři dostatek soudnosti k použití šestistupňové převodovky, po které jsem při testování Twinga tak toužil. Tak snad je pátý převod alespoň delší, aby umožňoval trochu rozumné cestování po dálnici.

Oproti Twingu logicky vzrostla hmotnost, kabriolet je jednak o 23 centimetrů delší, ale také otevřený, potřebuje tedy výztuhy pro zachování tuhosti karoserie.

Docela příjemný je pohled do ceníku. Základní cena výbavy Dynamique je baťovských 400 tisíc korun a to s motorem 1,2 TCe o výkonu 100 koní. Už tato výbava přináší vše potřebné, tedy čtveřici airbagů, ESP, manuální klimatizaci, tempomat a základní rádio.

Vyšší verze Exeption je k dostání s výkonnějším 1,6 o výkonu 133 koní. Nabídne větší kola, dešťový a světelné senzor, automatickou klimu a lepší rádio s bluetooth a vstupem USB. To vše bratru za 445 tisíc korun.

Nejvyšší výbava se jmenuje LS Collection a funkčně nepřináší nic. Za 480 tisíc korun dostane zákazník množství designových prvků a kožené čalounění.

A co na to konkurence? Renault Wind v současnosti konkurenci v podstatě nemá, asi nejblíže mu je Peugeot 207 CC, který je ovšem větší a silnější. Stojí v bohatém základu něco málo přes půl milionu.

Renault Wind bychom mohli nazvat duchovním pokračovatelem legendárního Smartu Roadster. Ten už se řádku let nevyrábí a v bazarech je možné jej koupit za 200 tisíc korun. Oproti Windu byl ale ještě mnohem lehčí.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.