Renault zveřejnil ceník svého kabrioletu Wind odvozeného od maličkého Twinga. S příznivou cenou aspiruje na titul nejlevnějšího otevřeného vozu na trhu.
Kabriolet odvozený od Twinga je mimořádně lákavým vozem. Dvousedadlový roadster si nehraje na dvojici nouzových sedadel, kam by nestrčila nohy ani anorektička po dvoumesíčním půstu.
Roadster dlouhý 383 cm má zajímavý systém otevírání střechy, ta se totiž neskládá jako u konkurence, ale překlápí se. Jednodušší konstrukce šetří místo i peníze, samozřejmě může být aplikována jen na takto malý kokpit.
Renault Wind je už v základu vybaven výborným motorem 1,2 TCe, se kterým jsme si užili mnoho zábavy už ve Twingu GT. Bohužel, ani u Windu nenašli konstruktéři dostatek soudnosti k použití šestistupňové převodovky, po které jsem při testování Twinga tak toužil. Tak snad je pátý převod alespoň delší, aby umožňoval trochu rozumné cestování po dálnici.
Oproti Twingu logicky vzrostla hmotnost, kabriolet je jednak o 23 centimetrů delší, ale také otevřený, potřebuje tedy výztuhy pro zachování tuhosti karoserie.
Docela příjemný je pohled do ceníku. Základní cena výbavy Dynamique je baťovských 400 tisíc korun a to s motorem 1,2 TCe o výkonu 100 koní. Už tato výbava přináší vše potřebné, tedy čtveřici airbagů, ESP, manuální klimatizaci, tempomat a základní rádio.
Vyšší verze Exeption je k dostání s výkonnějším 1,6 o výkonu 133 koní. Nabídne větší kola, dešťový a světelné senzor, automatickou klimu a lepší rádio s bluetooth a vstupem USB. To vše bratru za 445 tisíc korun.
Nejvyšší výbava se jmenuje LS Collection a funkčně nepřináší nic. Za 480 tisíc korun dostane zákazník množství designových prvků a kožené čalounění.
A co na to konkurence? Renault Wind v současnosti konkurenci v podstatě nemá, asi nejblíže mu je Peugeot 207 CC, který je ovšem větší a silnější. Stojí v bohatém základu něco málo přes půl milionu.
Renault Wind bychom mohli nazvat duchovním pokračovatelem legendárního Smartu Roadster. Ten už se řádku let nevyrábí a v bazarech je možné jej koupit za 200 tisíc korun. Oproti Windu byl ale ještě mnohem lehčí.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.