Renault zveřejnil ceník svého kabrioletu Wind odvozeného od maličkého Twinga. S příznivou cenou aspiruje na titul nejlevnějšího otevřeného vozu na trhu.
Kabriolet odvozený od Twinga je mimořádně lákavým vozem. Dvousedadlový roadster si nehraje na dvojici nouzových sedadel, kam by nestrčila nohy ani anorektička po dvoumesíčním půstu.
Roadster dlouhý 383 cm má zajímavý systém otevírání střechy, ta se totiž neskládá jako u konkurence, ale překlápí se. Jednodušší konstrukce šetří místo i peníze, samozřejmě může být aplikována jen na takto malý kokpit.
Renault Wind je už v základu vybaven výborným motorem 1,2 TCe, se kterým jsme si užili mnoho zábavy už ve Twingu GT. Bohužel, ani u Windu nenašli konstruktéři dostatek soudnosti k použití šestistupňové převodovky, po které jsem při testování Twinga tak toužil. Tak snad je pátý převod alespoň delší, aby umožňoval trochu rozumné cestování po dálnici.
Oproti Twingu logicky vzrostla hmotnost, kabriolet je jednak o 23 centimetrů delší, ale také otevřený, potřebuje tedy výztuhy pro zachování tuhosti karoserie.
Docela příjemný je pohled do ceníku. Základní cena výbavy Dynamique je baťovských 400 tisíc korun a to s motorem 1,2 TCe o výkonu 100 koní. Už tato výbava přináší vše potřebné, tedy čtveřici airbagů, ESP, manuální klimatizaci, tempomat a základní rádio.
Vyšší verze Exeption je k dostání s výkonnějším 1,6 o výkonu 133 koní. Nabídne větší kola, dešťový a světelné senzor, automatickou klimu a lepší rádio s bluetooth a vstupem USB. To vše bratru za 445 tisíc korun.
Nejvyšší výbava se jmenuje LS Collection a funkčně nepřináší nic. Za 480 tisíc korun dostane zákazník množství designových prvků a kožené čalounění.
A co na to konkurence? Renault Wind v současnosti konkurenci v podstatě nemá, asi nejblíže mu je Peugeot 207 CC, který je ovšem větší a silnější. Stojí v bohatém základu něco málo přes půl milionu.
Renault Wind bychom mohli nazvat duchovním pokračovatelem legendárního Smartu Roadster. Ten už se řádku let nevyrábí a v bazarech je možné jej koupit za 200 tisíc korun. Oproti Windu byl ale ještě mnohem lehčí.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?