Renault Wind - nejlevnější kabriolet? Začíná na 400 tisících

Marek Litzman, 7. června 2010, 11:51 Google+

Renault zveřejnil ceník svého kabrioletu Wind odvozeného od maličkého Twinga. S příznivou cenou aspiruje na titul nejlevnějšího otevřeného vozu na trhu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Wind

Wind | foto: Renault

Sdílejte článek

Kabriolet odvozený od Twinga je mimořádně lákavým vozem. Dvousedadlový roadster si nehraje na dvojici nouzových sedadel, kam by nestrčila nohy ani anorektička po dvoumesíčním půstu.

Roadster dlouhý 383 cm má zajímavý systém otevírání střechy, ta se totiž neskládá jako u konkurence, ale překlápí se. Jednodušší konstrukce šetří místo i peníze, samozřejmě může být aplikována jen na takto malý kokpit.

Renault Wind je už v základu vybaven výborným motorem 1,2 TCe, se kterým jsme si užili mnoho zábavy už ve Twingu GT. Bohužel, ani u Windu nenašli konstruktéři dostatek soudnosti k použití šestistupňové převodovky, po které jsem při testování Twinga tak toužil. Tak snad je pátý převod alespoň delší, aby umožňoval trochu rozumné cestování po dálnici.

Oproti Twingu logicky vzrostla hmotnost, kabriolet je jednak o 23 centimetrů delší, ale také otevřený, potřebuje tedy výztuhy pro zachování tuhosti karoserie.

Docela příjemný je pohled do ceníku. Základní cena výbavy Dynamique je baťovských 400 tisíc korun a to s motorem 1,2 TCe o výkonu 100 koní. Už tato výbava přináší vše potřebné, tedy čtveřici airbagů, ESP, manuální klimatizaci, tempomat a základní rádio.

Vyšší verze Exeption je k dostání s výkonnějším 1,6 o výkonu 133 koní. Nabídne větší kola, dešťový a světelné senzor, automatickou klimu a lepší rádio s bluetooth a vstupem USB. To vše bratru za 445 tisíc korun.

Nejvyšší výbava se jmenuje LS Collection a funkčně nepřináší nic. Za 480 tisíc korun dostane zákazník množství designových prvků a kožené čalounění.

A co na to konkurence? Renault Wind v současnosti konkurenci v podstatě nemá, asi nejblíže mu je Peugeot 207 CC, který je ovšem větší a silnější. Stojí v bohatém základu něco málo přes půl milionu.

Renault Wind bychom mohli nazvat duchovním pokračovatelem legendárního Smartu Roadster. Ten už se řádku let nevyrábí a v bazarech je možné jej koupit za 200 tisíc korun. Oproti Windu byl ale ještě mnohem lehčí.

 

Vytisknout

Diskuze: Renault Wind - nejlevnější kabriolet? Začíná na 400 tisících

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

M3

Svieža M3 GT2 na 24 hodinovke Le Mans

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud