Co se vám vybaví, když se řekne Londýn? Královna? Parlament? Londýnské oko? Horse guards? Tate Modern? Doubledeckery?
Tradiční doubledeckery, jak je všichni důvěrně známe, se jmenují Routemastery a v současné době již ve službách dopravního podniku v Londýně s výjimkou nostalgických linek nejezdí, protože nesplňují emisní ani bezpečnostní normy. Zvláště to, že vozu chybějí dveře, jej diskvalifikuje z bezpečnostních standardů.
Routemastery samozřejmě nebyly jedinými doubledeckery, tedy dvoupatrovými autobusy v Londýně. Hlavní město Spojeného království ale žádalo novou ikonu, tak si ji nechalo stvořit.
Výběrové řízení vyhrála společnost Capoco Design s návrhem, které vidíte na přiložených obrázcích. Plně respektuje tradiční linie Routemasterů, vše je ale moderní a bezpečné.
Novinka je oproti starému modelu mnohem delší, zatímco starý autobus byl poměrně krátký, měřil jen 8,4 metru, novinka je s 11,2 metry rozměrově velmi blízká autobusům které jezdí v ČR, například Karosám. Jejich typická délka je také něco přes 11 metrů.
Oproti klasice jistě cestující ocení troje dveře oproti jediným u klasického busu, tomu se přizpůsobuje i dvojice schodišť. Motor se přesunul dozadu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.