O větších dodávkách, mezi které řadíme i tuzemskou Avii, obvykle příliš neinformujeme. Natolik zajímavou novinku, jako elektrododávku, si ale nemůžeme nechat pro sebe.
Na brněnském Autotecu, který proběhne na začátku června společně s Autosalonem, se odehraje i prezentace elektromobilu odvozeného od dodávky tuzemské Avie.
Avia, nyní vlastněná indickou společností Ashok Leyland, poskytla své vozy pro zástavbu elektrické soustavy společností Smith Newton z Velké Británie.
Po úspěšných testech se elektrická dodávka začne prodávat i u nás. Vozy jsou zatím v provozu v Anglii a v USA. Zvláště v Londýně jde o důležitý počin, protože elektromobily nemusí platit mýto ve městě, což je u dodávek přepravních společností, které v městských uličkách stráví celý den, významné.
Kabina Avie byla pro zástavbu vybrána kvůli své kompaktnosti, kterou se do města hodí.
Avia přestavená společností Smith dojede na jedno nabití 160-200 kilometrů, výkon elektromotoru je 164 koní.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?