V uplynulém týdnu proběhla v Praze netradiční akce pod názvem Den elektromobility. V rámci ní mohli návštěvníci i náhodní kolemjdoucí obdivovat nejen rostodivná elektrokola či elektroskůtry, ale konečně i smysluplné automobily. Tedy vlastně elektromobily.
Expozici organizátoři rozdělili do dvou lokalit. Mariánské náměstí před radnicí se neslo především v duchu osvětové kampaně ministerstva dopravy Nemyslíš, zaplatíš! a společnosti ČEZ, která zde kromě stylového elektrokola či ryze elektrického Fiatu Fiorino s dojezdem 100 km prezentovala i dobíjecí stojany, které firma chce v dohledné době začít budovat. Rozsáhlejší i hodnotnější část výstavy se pak nacházela na druhém břehu Vltavy. Na Malostranském náměstí poutal největší pozornost stánek Peugeotu, kde se v české předpremiéře ukázal velmi nadějný model iOn, který by se měl na domácím trhu objevit koncem roku. Tři a půl metru dlouhý čtyřmístný vůz je výsledkem spolupráce koncernu PSA a japonského Mitsubishi. Kromě Peugeotu totiž přijede k zákazníkům i jako Citroen C-Zero a Mitsubishi i-MiEV. Mezi jeho největší výhody patří špičkové obestavění prostoru, elektromotor o výkonu 47 kW (64 k) a Li-ion baterie, které by měly umožnit dojezd až 130 km.Možná trochu ve stínu Peugeotu se krčil elektrický supersport Roadster Sport kalifornského výrobce Tesla. Jak je to možné? Tesla totiž vypadá jako klasický sporťák a spousta lidí jej jednoduše přehlédla v domnění, že na něm není vůbec nic výjimečného nebo že jde pouze o prototyp. Máloco je ale pravdě vzdálenější. Výkon elektromotoru dosahuje hodnoty 215 kW (288 k) a otáček za minutu zvládne až 14.000. Na stovku pak stačí Roadsteru méně než 4 sekundy. A dojezd na jedno nabití? Více než 300 km.K vidění byl i historický prototyp vozidla EMA 1 vyrobený už v sedmdesátých letech pod taktovkou Výzkumného ústavu elektrických strojů točivých (VÚES) v Brně. Do výroby se ale nedostal. Na zlaté české ručičky se naopak snaží navázat společnost EVC Group, která na akci vystavovala model EVC R7, což je v podstatě Škoda Roomster na elektrický pohon. Její výkon je 70 kW a dojezd se dle verze pohybuje mezi 100 a 200 km.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?