V uplynulém týdnu proběhla v Praze netradiční akce pod názvem Den elektromobility. V rámci ní mohli návštěvníci i náhodní kolemjdoucí obdivovat nejen rostodivná elektrokola či elektroskůtry, ale konečně i smysluplné automobily. Tedy vlastně elektromobily.
Expozici organizátoři rozdělili do dvou lokalit. Mariánské náměstí před radnicí se neslo především v duchu osvětové kampaně ministerstva dopravy Nemyslíš, zaplatíš! a společnosti ČEZ, která zde kromě stylového elektrokola či ryze elektrického Fiatu Fiorino s dojezdem 100 km prezentovala i dobíjecí stojany, které firma chce v dohledné době začít budovat. Rozsáhlejší i hodnotnější část výstavy se pak nacházela na druhém břehu Vltavy. Na Malostranském náměstí poutal největší pozornost stánek Peugeotu, kde se v české předpremiéře ukázal velmi nadějný model iOn, který by se měl na domácím trhu objevit koncem roku. Tři a půl metru dlouhý čtyřmístný vůz je výsledkem spolupráce koncernu PSA a japonského Mitsubishi. Kromě Peugeotu totiž přijede k zákazníkům i jako Citroen C-Zero a Mitsubishi i-MiEV. Mezi jeho největší výhody patří špičkové obestavění prostoru, elektromotor o výkonu 47 kW (64 k) a Li-ion baterie, které by měly umožnit dojezd až 130 km.Možná trochu ve stínu Peugeotu se krčil elektrický supersport Roadster Sport kalifornského výrobce Tesla. Jak je to možné? Tesla totiž vypadá jako klasický sporťák a spousta lidí jej jednoduše přehlédla v domnění, že na něm není vůbec nic výjimečného nebo že jde pouze o prototyp. Máloco je ale pravdě vzdálenější. Výkon elektromotoru dosahuje hodnoty 215 kW (288 k) a otáček za minutu zvládne až 14.000. Na stovku pak stačí Roadsteru méně než 4 sekundy. A dojezd na jedno nabití? Více než 300 km.K vidění byl i historický prototyp vozidla EMA 1 vyrobený už v sedmdesátých letech pod taktovkou Výzkumného ústavu elektrických strojů točivých (VÚES) v Brně. Do výroby se ale nedostal. Na zlaté české ručičky se naopak snaží navázat společnost EVC Group, která na akci vystavovala model EVC R7, což je v podstatě Škoda Roomster na elektrický pohon. Její výkon je 70 kW a dojezd se dle verze pohybuje mezi 100 a 200 km.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?