Bratislava - Německý koncern Volkswagen končí na Slovensku s výrobou vozů Škoda Octavia, důvodem je začátek výroby vozidel modelové řady New Small Family. Informoval o tom v pátek slovenský portál Sme.sk.
„Jsme hrdí, že jsme se mohli podílet na výrobě vozidla nejprodávanější značky na Slovensku. Nyní se dostáváme do finální fáze příprav na výrobní řadu vozidel New Small Family, jejichž výroba začne v příštím roce,“ řekl serveru Sme.sk Andreas Tostman, předseda představenstva společnosti Volkswagen Slovensko.
Bratislavský závod Volkswagen Slovensko se tak stane s pěti vyráběnými značkami automobilů v jedné továrně světovou raritou.
Sériová výroba Škody Octavia začala na Slovensku v březnu 2008 produkcí modelové řady Octavia A5. Celkem se Octavií A5 na Slovensku vyrobilo téměř 47 tisíc. Největším odbytištěm bylo Polsko, kde se prodala téměř pětina výroby. Mezi další země z hlediska exportu bylo Rumunsko a Německo. Na Slovensku bylo prodáno více než 2 900 vozů, které zde byly vyrobeny.
Koncern Volkswagen působí ve Slovenské republice prostřednictvím své dceřiné společnosti Volkswagen Slovensko. V minulém roce dosáhla dcera německého koncernu zisku 57 milionů eur (cca 1,482 miliardy korun). Obrat slovenské automobilky dosáhl 2,94 miliardy eur (cca 76,49 miliardy korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?