Bratislava - Německý koncern Volkswagen končí na Slovensku s výrobou vozů Škoda Octavia, důvodem je začátek výroby vozidel modelové řady New Small Family. Informoval o tom v pátek slovenský portál Sme.sk.
„Jsme hrdí, že jsme se mohli podílet na výrobě vozidla nejprodávanější značky na Slovensku. Nyní se dostáváme do finální fáze příprav na výrobní řadu vozidel New Small Family, jejichž výroba začne v příštím roce,“ řekl serveru Sme.sk Andreas Tostman, předseda představenstva společnosti Volkswagen Slovensko.
Bratislavský závod Volkswagen Slovensko se tak stane s pěti vyráběnými značkami automobilů v jedné továrně světovou raritou.
Sériová výroba Škody Octavia začala na Slovensku v březnu 2008 produkcí modelové řady Octavia A5. Celkem se Octavií A5 na Slovensku vyrobilo téměř 47 tisíc. Největším odbytištěm bylo Polsko, kde se prodala téměř pětina výroby. Mezi další země z hlediska exportu bylo Rumunsko a Německo. Na Slovensku bylo prodáno více než 2 900 vozů, které zde byly vyrobeny.
Koncern Volkswagen působí ve Slovenské republice prostřednictvím své dceřiné společnosti Volkswagen Slovensko. V minulém roce dosáhla dcera německého koncernu zisku 57 milionů eur (cca 1,482 miliardy korun). Obrat slovenské automobilky dosáhl 2,94 miliardy eur (cca 76,49 miliardy korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.