Bratislava - Německý koncern Volkswagen končí na Slovensku s výrobou vozů Škoda Octavia, důvodem je začátek výroby vozidel modelové řady New Small Family. Informoval o tom v pátek slovenský portál Sme.sk.
„Jsme hrdí, že jsme se mohli podílet na výrobě vozidla nejprodávanější značky na Slovensku. Nyní se dostáváme do finální fáze příprav na výrobní řadu vozidel New Small Family, jejichž výroba začne v příštím roce,“ řekl serveru Sme.sk Andreas Tostman, předseda představenstva společnosti Volkswagen Slovensko.
Bratislavský závod Volkswagen Slovensko se tak stane s pěti vyráběnými značkami automobilů v jedné továrně světovou raritou.
Sériová výroba Škody Octavia začala na Slovensku v březnu 2008 produkcí modelové řady Octavia A5. Celkem se Octavií A5 na Slovensku vyrobilo téměř 47 tisíc. Největším odbytištěm bylo Polsko, kde se prodala téměř pětina výroby. Mezi další země z hlediska exportu bylo Rumunsko a Německo. Na Slovensku bylo prodáno více než 2 900 vozů, které zde byly vyrobeny.
Koncern Volkswagen působí ve Slovenské republice prostřednictvím své dceřiné společnosti Volkswagen Slovensko. V minulém roce dosáhla dcera německého koncernu zisku 57 milionů eur (cca 1,482 miliardy korun). Obrat slovenské automobilky dosáhl 2,94 miliardy eur (cca 76,49 miliardy korun).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.