Mladá fronta Dnes přinesla informace o novém chystaném levném modelu, který v portfoliu nahradí současnou Octavií tour. Měl by se vyrábět i jako Seat.
Výroba Octavií Tour má naplánován svůj konec již letos, protože v platnost vstoupí nové normy, který již starý vůz nesplňuje a úprava na jeden rok by nebyla ekonomická. Nový model je ale očekáván až v roce 2012, takže ve výrobním závodu Vrchlabí vznikne více než roční mezera.
Závod se ucházel o výrobu malého modelu odvozeného od konceptu Up!, jenomže jeho výrobu nakonec získala továrna v Bratislavě.
Jednou z možných rošád ve výrobním programu Škody pro optimální naplnění všech továren je i přesunutí výroby Roomsteru.
Podle informací MfD se ve Vrchlabí ale připravuje výroba mezikoncernová. Totiž to, že by nová modelová řada navazující na Octavii Tour mohla dostat koncernového bratříčka od Seatu. Ten by z linek sjížděl ve Vrchlabí.
Problémem v tomto je mimo jiné to, že španělská ekonomika je na tom velmi bledě, nezaměstnanost dosahuje 20 % a vyvádění dalších modelů mimo Španělsko je samozřejmě mimořádně nepopulární.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.