Mladá fronta Dnes přinesla informace o novém chystaném levném modelu, který v portfoliu nahradí současnou Octavií tour. Měl by se vyrábět i jako Seat.
Výroba Octavií Tour má naplánován svůj konec již letos, protože v platnost vstoupí nové normy, který již starý vůz nesplňuje a úprava na jeden rok by nebyla ekonomická. Nový model je ale očekáván až v roce 2012, takže ve výrobním závodu Vrchlabí vznikne více než roční mezera.
Závod se ucházel o výrobu malého modelu odvozeného od konceptu Up!, jenomže jeho výrobu nakonec získala továrna v Bratislavě.
Jednou z možných rošád ve výrobním programu Škody pro optimální naplnění všech továren je i přesunutí výroby Roomsteru.
Podle informací MfD se ve Vrchlabí ale připravuje výroba mezikoncernová. Totiž to, že by nová modelová řada navazující na Octavii Tour mohla dostat koncernového bratříčka od Seatu. Ten by z linek sjížděl ve Vrchlabí.
Problémem v tomto je mimo jiné to, že španělská ekonomika je na tom velmi bledě, nezaměstnanost dosahuje 20 % a vyvádění dalších modelů mimo Španělsko je samozřejmě mimořádně nepopulární.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.