Lamborghini v současné době pilně testuje nástupce současného největšího modelu Murcielago. Dojde na nové jméno.
Design novinky bude pokračovat v tom, co naznačily modely Reventon a Estoque, tedy v ostře řezaných liniích. Žádné obliny nebudou.
Na supersportu je ale nejdůležitější to pod kapotou. Najdeme tam silný motor, dvanáctiválec, jehož objem se očekává kolem sedmi litrů.
S přímým vstřikem paliva dosáhne tento supesport na fascinující výkon 720 koní, což mimo jiné i díky dobré trakci dané pohonem všech kol znamená zrychlení z klidu na stovku za 3 sekundy.
Krom toho, nová Jota má mít nižší spotřebu než dosavadní Murcielago. Mohla by klesnout někam ke 12 litrům na 100 km.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?