Zatím nejmenší z rodiny dieselů logicky doplní řadu motorů TDI vybavených vstřikováním Common rail.
Volkswagen dnes používá do běžných vozů dieselové motory o objemu 2,0 a 1,6 litru. Logicky tedy pod ně následuje menší motor 1,2 TDI.
Ten nahradí především obstarožní 1,4 TDI a také tříválec 1,2 TDI, který se ale používal jen minimálně, například v Lupu 3L.
Právě odkazem na legendární superúsporný vůz chci naznačit, kam bude nový motor směřovat. Například v Polu Bluemotion se podařilo s tímto motorem stlačit spotřebu až na skvělou hodnotu 3,3 l/100 km.
Maličký tříválec má výkon použitelných 74 koní a v sériových vozech se ukáže ještě letos.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?