Zatím nejmenší z rodiny dieselů logicky doplní řadu motorů TDI vybavených vstřikováním Common rail.
Volkswagen dnes používá do běžných vozů dieselové motory o objemu 2,0 a 1,6 litru. Logicky tedy pod ně následuje menší motor 1,2 TDI.
Ten nahradí především obstarožní 1,4 TDI a také tříválec 1,2 TDI, který se ale používal jen minimálně, například v Lupu 3L.
Právě odkazem na legendární superúsporný vůz chci naznačit, kam bude nový motor směřovat. Například v Polu Bluemotion se podařilo s tímto motorem stlačit spotřebu až na skvělou hodnotu 3,3 l/100 km.
Maličký tříválec má výkon použitelných 74 koní a v sériových vozech se ukáže ještě letos.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.