Zatím nejmenší z rodiny dieselů logicky doplní řadu motorů TDI vybavených vstřikováním Common rail.
Volkswagen dnes používá do běžných vozů dieselové motory o objemu 2,0 a 1,6 litru. Logicky tedy pod ně následuje menší motor 1,2 TDI.
Ten nahradí především obstarožní 1,4 TDI a také tříválec 1,2 TDI, který se ale používal jen minimálně, například v Lupu 3L.
Právě odkazem na legendární superúsporný vůz chci naznačit, kam bude nový motor směřovat. Například v Polu Bluemotion se podařilo s tímto motorem stlačit spotřebu až na skvělou hodnotu 3,3 l/100 km.
Maličký tříválec má výkon použitelných 74 koní a v sériových vozech se ukáže ještě letos.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?