Korejská automobilka Hyundai si dala za cíl vytvořit rekord na legendárním závodu do vrchu Pikes Peak. Vozidlo staví společnost RMR, patřící Rhysu Millenovi.
Za volant usedne osobně Rhys Millen, dobře známý ze závodů v driftu a také proslavený svými kaskadérskými kousky. Loni dokázal za volantem Hyundaie Genesis Coupé stanovit na Pikes Peaku rekord pro třídu s jednou poháněnou nápravou. Letos útočí na absolutní rekord na stejné trati, ten zatím drží časem 10.01,41 Japonec Tajima.Speciál RMR je postaven ve stylu vytrvalostních speciálů třídy LeMans, pro tzv. neomezenou třídu. Aerodynamická karbonová karoserie ukrývá špičkovou vrchařskou techniku. O pohon tohoto žihadla se stará před zadní nápravou uložená přeplňovaná jednotka Hyundai Lambda V6 o objemu 4,1 litru a maximálním výkonu 675 koní. Poháněna jsou všechna kola přes poloautomatickou převodovku Weismann a dva diferenciály Quaife. PM580 váží pouhých 840 kg. Speciál obouvá pneumatiky Toyo 275/40 R17. Za elektrony HRE se ukrývají karbonové brzdy od Bremba.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?