Korejská automobilka Hyundai si dala za cíl vytvořit rekord na legendárním závodu do vrchu Pikes Peak. Vozidlo staví společnost RMR, patřící Rhysu Millenovi.
Za volant usedne osobně Rhys Millen, dobře známý ze závodů v driftu a také proslavený svými kaskadérskými kousky. Loni dokázal za volantem Hyundaie Genesis Coupé stanovit na Pikes Peaku rekord pro třídu s jednou poháněnou nápravou. Letos útočí na absolutní rekord na stejné trati, ten zatím drží časem 10.01,41 Japonec Tajima.Speciál RMR je postaven ve stylu vytrvalostních speciálů třídy LeMans, pro tzv. neomezenou třídu. Aerodynamická karbonová karoserie ukrývá špičkovou vrchařskou techniku. O pohon tohoto žihadla se stará před zadní nápravou uložená přeplňovaná jednotka Hyundai Lambda V6 o objemu 4,1 litru a maximálním výkonu 675 koní. Poháněna jsou všechna kola přes poloautomatickou převodovku Weismann a dva diferenciály Quaife. PM580 váží pouhých 840 kg. Speciál obouvá pneumatiky Toyo 275/40 R17. Za elektrony HRE se ukrývají karbonové brzdy od Bremba.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.