Korejská automobilka Hyundai si dala za cíl vytvořit rekord na legendárním závodu do vrchu Pikes Peak. Vozidlo staví společnost RMR, patřící Rhysu Millenovi.
Za volant usedne osobně Rhys Millen, dobře známý ze závodů v driftu a také proslavený svými kaskadérskými kousky. Loni dokázal za volantem Hyundaie Genesis Coupé stanovit na Pikes Peaku rekord pro třídu s jednou poháněnou nápravou. Letos útočí na absolutní rekord na stejné trati, ten zatím drží časem 10.01,41 Japonec Tajima.Speciál RMR je postaven ve stylu vytrvalostních speciálů třídy LeMans, pro tzv. neomezenou třídu. Aerodynamická karbonová karoserie ukrývá špičkovou vrchařskou techniku. O pohon tohoto žihadla se stará před zadní nápravou uložená přeplňovaná jednotka Hyundai Lambda V6 o objemu 4,1 litru a maximálním výkonu 675 koní. Poháněna jsou všechna kola přes poloautomatickou převodovku Weismann a dva diferenciály Quaife. PM580 váží pouhých 840 kg. Speciál obouvá pneumatiky Toyo 275/40 R17. Za elektrony HRE se ukrývají karbonové brzdy od Bremba.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.