Renault už před časem oznámil, že hodná vyrábět ve velké míře i elektromobily. Nyní představil první dva kousky, které již poměrně brzy půjdou do prodejů.
Renault nyní ukázal plně sériové exempláře, s jejichž výrobou se počítá od roku 2012. Již nyní je ale možné tyto vozy rezervovat na webu http://www.renault-ze.com/, u nás to bohužel zatím nejde, ale na Slovensku ano.
Prvním ze dvou elektromobilů je středně velký sedan Fluence. Tento vůz odvozený od Méganu dostane motor o výkonu 95 koní, který dokáže baterie živit na trase dlouhé 160 kilometrů. Baterii 1550 kilo těžkého vozu bude možné nabít za přibližně 7 hodin přes klasickou 230V zásuvku, nebo nechat baterii vyměnit ve speciální stanici. Ve Francii se počítá zatím se 75 tisíci těchto míst.
Malá dodávka Kangoo Express ZE má pod kapotou slabší motor o výkonu 60 koní, přičemž baterie má stejný akční rádius. Je ji taktéž možné měnit ve výměnných stanicích. Hmotnost je 1470 kilo, přičemž dalších 650 kilo je možné vézt.
Mnohé státy na podobné vozy chystají štědré podpory, takže sem s nimi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.