Renault už před časem oznámil, že hodná vyrábět ve velké míře i elektromobily. Nyní představil první dva kousky, které již poměrně brzy půjdou do prodejů.
Renault nyní ukázal plně sériové exempláře, s jejichž výrobou se počítá od roku 2012. Již nyní je ale možné tyto vozy rezervovat na webu http://www.renault-ze.com/, u nás to bohužel zatím nejde, ale na Slovensku ano.
Prvním ze dvou elektromobilů je středně velký sedan Fluence. Tento vůz odvozený od Méganu dostane motor o výkonu 95 koní, který dokáže baterie živit na trase dlouhé 160 kilometrů. Baterii 1550 kilo těžkého vozu bude možné nabít za přibližně 7 hodin přes klasickou 230V zásuvku, nebo nechat baterii vyměnit ve speciální stanici. Ve Francii se počítá zatím se 75 tisíci těchto míst.
Malá dodávka Kangoo Express ZE má pod kapotou slabší motor o výkonu 60 koní, přičemž baterie má stejný akční rádius. Je ji taktéž možné měnit ve výměnných stanicích. Hmotnost je 1470 kilo, přičemž dalších 650 kilo je možné vézt.
Mnohé státy na podobné vozy chystají štědré podpory, takže sem s nimi.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?