Lotus podrobil svůj Elise rozsáhlému faceliftu, nyní se pochlubil, jak se mu podařilo snížit spotřebu. Je tohle cesta?
Lotusu se podařilo u svého modelu Elise dosáhnout emisí oxidu uhličitého jen a pouze 149 g/km, což znamená spotřebu pět litrů na sto kilometrů.
Magická devítka na konci má prozaický účel, kulaté hodnoty jsou obvykle hranicemi ekologických daní a bonusů a obvykle je výhodou být pod touto hranicí.
I přes tuto nizoučkou spotřebu dokáže Elise zrychlit na stovku za 6,5 sekundy. Medvědí vliv na tom má hmotnost necelých 900 kilo.
Je tohle cestou, kterou by se měl automobilový vývoj ubírat? Je to možné. Nízké spotřeby je možné docílit nejen hybridy, ale také nízkou hmotností. Na to se docela často zapomíná...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?