Bentley se chystá na náběh výroby nového skvostu jménem Mulsanne, což znamená konec výroby jak pro Arnage, tak pro otevřený Azure.
K luxusním sedanům zkrátka kupé a kabriolety patří. Bontón britské smetánky to tak jednoduše vyžaduje.
Přestože je kabriolet Azure ve výrobě teprve krátce, stojí na archaických základech sedanu Arnage, které pochází z roku 1998. To byly ještě obě automobilky, Bentley i Rolls-Royce, ve vlastnictví Vickers.
Je jasné, že i Mulsanne dostane svoji otevřenou karoserii a Azure neskončí bez náhrady. Spekuluje se však o tom, jak náhrada bude vypadat.
Některé zdroje totiž přišly s tvrzením, že nový Mulsanne kabriolet (ať si ho Bentley nazve jak chce) bude mít čtyři dveře. Tato již v podstatě zapomenutá konfigurace, která skončila spolu s počátkem samonosných karoserií, by se v brzké době měla objevit i u koncernového příbuzného, Porsche.
Byl by to určitě zajímavý tah jak se odlišit od Rollsu, konkrétně jeho modelu Drophead Coupé, se kterým bude novinka zákonitě srovnávána. Je ale jasné, že to nebude tak hned...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.