Objevují se první informace, že Fiat připravuje nástupce šestisedadlového MPV Multipla. Ta je v současné generaci v prodeji už jen na vybraných trzích, samozřejmě nechybí v nabídce doma v Itálii.
Aktuální generace modelu Multipla je v prodeji od roku 1998, v roce 2005 se dočkala faceliftu a v této podobě se ještě prodává. Nová generace přijde na trh po celých 14 letech, to je v současném autoprůmyslu hodně dlouhý interval. Nový model bude postaven na platformě Dodge Journey, z koncernu Chrysler. Fiat tak využije aliance s americkým výrobcem.
Počítá se, že koncepce sedadel 3+3 zůstane nadále zachována, oproti konkurenčním vozům s rozložením sedadel 2+3 (+2 nouzová). Přináší totiž výhodu zachování slušného zavazadlového prostoru i při přepravě šesti osob.
Proslýchá se také, že vzhled nové generace MPV Multipla bude poněkud konvenčnější oproti svému předchůdci.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?