Objevují se první informace, že Fiat připravuje nástupce šestisedadlového MPV Multipla. Ta je v současné generaci v prodeji už jen na vybraných trzích, samozřejmě nechybí v nabídce doma v Itálii.
Aktuální generace modelu Multipla je v prodeji od roku 1998, v roce 2005 se dočkala faceliftu a v této podobě se ještě prodává. Nová generace přijde na trh po celých 14 letech, to je v současném autoprůmyslu hodně dlouhý interval. Nový model bude postaven na platformě Dodge Journey, z koncernu Chrysler. Fiat tak využije aliance s americkým výrobcem.
Počítá se, že koncepce sedadel 3+3 zůstane nadále zachována, oproti konkurenčním vozům s rozložením sedadel 2+3 (+2 nouzová). Přináší totiž výhodu zachování slušného zavazadlového prostoru i při přepravě šesti osob.
Proslýchá se také, že vzhled nové generace MPV Multipla bude poněkud konvenčnější oproti svému předchůdci.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.