Alfa Romeo bude podle všeho vyrábět i menší verzi svého supersportu 8C Competizione. Bude se jmenovat 4C a uvidíme ji ještě letos.
Jak velí tradice, i letos v červnu proběhne v Pebble Beach přehlídka krásy a elegance. Pro americký trh jde o jednu nejdůležitějších autoudálostí, kterou si nemůže nechat ujít Alfa, která by ráda pronikla do tohoto trhu.
Alfa Romeo 4C by měla být menší než 8C, čemuž by měla odpovídat i volba motoru. Motor by měl mít výkon 200-300 koní, které by šly dozadu, na zadní nápravu. Alfa by se tak stala konkurentem BMW Z4, Porsche Boxster, nebo třeba Mercedesu SLK.
Na rozdíl od nich by ale byla vyrobena jen ve velmi limitované edici čítající jen řádově tisíce kusů, mluví se o pěti tisících. To by mohlo ospravedlnit vyšší cenu než u konkurence. Přehlídka krásy se koná již v červnu, jsme tedy zvědavi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.