Kia vystavuje v Ženevě elektrickou verzi MPV vyráběného v Nošovicích, modelu Venga. Bude prvním velkosériově vyráběným elektromobilem u nás?
Praktické rodinné MPV dostalo pod svůj již notoricky známý plášť několik baterii moderního typu Li-Pol. Tyto polymerové baterie mají dostatečnou kapacitu k tomu, aby živily vůz na trati dlouhé 170 km, což není úplně špatné číslo.
Motor má výkon 109 koní, což je dost k tomu, aby vůz zrychlil z klidu na stovku za 12 sekund a dosáhl maximální rychlosti 130 km/h.
Baterie mají kapacitu 24 kWh a jejich nabití do 80 % kapacity by s dostatečně silnou přípojkou mělo trvat pouhopouhých 20 minut.
O sériové výrobě zatím nepadlo slovo, ale pohleďte na něj - nevypadá úplně nepřipraveně...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?