Evropa čeká na levné a maličké auto, a model Nano, velmi netrpělivě. Byť to ještě nějakou dobu potrvá, Tata stále ladí napětí.
Tata tradičně všechny evropské autosalony obráží se svým Nanem. Vždy je nějak vylepšený a je jasné, že Ratan Tata by se rád dostal do Evropy i s tímto "prdítkem".
Jenže homologovat takovéto auto v Evropě nebude snadné. Malá auta musí být dost pevná pro případ nárazu, zanedbatelný není ani problém emisí a další technické požadavky EU. I proto si Evropa na model Nano ještě počká.
Zatím nám jen připravuje chutí plně elektrickou verzí. Ta využívá supermoderních Li-Pol baterií, kterých je zatím v autech jako šafránu. Na jedno nabití by měl mikrovůz ujet přibližně 160 kilometrů, což není úplně málo.
Elektromotor má výkon 55 koní, což stačí pro rozpohybování vozu na nějakých 110 km/h, což pro město stačí.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?