Evropa čeká na levné a maličké auto, a model Nano, velmi netrpělivě. Byť to ještě nějakou dobu potrvá, Tata stále ladí napětí.
Tata tradičně všechny evropské autosalony obráží se svým Nanem. Vždy je nějak vylepšený a je jasné, že Ratan Tata by se rád dostal do Evropy i s tímto "prdítkem".
Jenže homologovat takovéto auto v Evropě nebude snadné. Malá auta musí být dost pevná pro případ nárazu, zanedbatelný není ani problém emisí a další technické požadavky EU. I proto si Evropa na model Nano ještě počká.
Zatím nám jen připravuje chutí plně elektrickou verzí. Ta využívá supermoderních Li-Pol baterií, kterých je zatím v autech jako šafránu. Na jedno nabití by měl mikrovůz ujet přibližně 160 kilometrů, což není úplně málo.
Elektromotor má výkon 55 koní, což stačí pro rozpohybování vozu na nějakých 110 km/h, což pro město stačí.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?