Mercedes-Benz uveřejnil data o své nové špičkové pohonné jednotce 5,5 V8. Ta by měla nahradit atmosférický 6,2 V8 používaný ve špičkových modelech AMG. Poprvé by se měl objevit v třídě S ve verzi AMG.
Jednotka je Mercedesem označována jako M157. Dvakrát přeplňovaný osmiválec objemu 5,5 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách. Standardní verze nabídne 400kW, verze AMG Performance Package přidá ještě dalších 20kW navíc. Nejvyšší točivý moment Mercedes udává 800 resp. 900 N.m. Bude nasazen ve spojení se sedmistupňovou převodovkou.Momentálně používaný atmosferický motor 6,2 V8 poskytuje 378 kW. Z toho vyplývá že se dynamika verzí AMG ještě zvýší, jednotka V8 nabídne vyšší výkon při nižší hmotnosti motoru. Další informace Mercedes neuveřejnil.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.