Mercedes-Benz uveřejnil data o své nové špičkové pohonné jednotce 5,5 V8. Ta by měla nahradit atmosférický 6,2 V8 používaný ve špičkových modelech AMG. Poprvé by se měl objevit v třídě S ve verzi AMG.
Jednotka je Mercedesem označována jako M157. Dvakrát přeplňovaný osmiválec objemu 5,5 litru bude k dispozici ve dvou výkonových variantách. Standardní verze nabídne 400kW, verze AMG Performance Package přidá ještě dalších 20kW navíc. Nejvyšší točivý moment Mercedes udává 800 resp. 900 N.m. Bude nasazen ve spojení se sedmistupňovou převodovkou.Momentálně používaný atmosferický motor 6,2 V8 poskytuje 378 kW. Z toho vyplývá že se dynamika verzí AMG ještě zvýší, jednotka V8 nabídne vyšší výkon při nižší hmotnosti motoru. Další informace Mercedes neuveřejnil.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.