Mercedes-Benz připravil nejkrásnější safety car všech dob. Bude nasazen v letošním šampionátu královské disciplíny motoristického sportu - F1. Jeho řidiči Berndu Mayländerovi nelze než závidět. SLS AMG nahradí v této pozici SL 63 AMG.
SLS nebylo oproti sérii příliš upraveno, proč také že? Jeho 571 koní z V8 6,3 je solidní základ. Jak je známo safety car se nemůže příliš courat, protože za ním jedoucím monopostům při zpomalení chladnou brzdy a pneumatiky a jejich motory se přehřívají. To je samozřejmě nežádoucí. Od sériového SLS se na první pohled odlišuje válečným pomalováním a nelze přehlédnout majáky využívající LED diod. Na majáku nechybí integrovaná kamera.Interiér je dovybaven šestibodovými pásy pro Bernda Mayländera a jeho spolujezdce Peta Tibbettse. Nechybí důležitá vysílačka a interkom. Dění v závodě může posádka sledovat na dvou monitorech. V palubní desce jsou integrovány ovladače vysílačky, interkomu a signalizačního zařízení. V pozici lékařského Medical caru zůstane osvědčený C 63 AMG Kombi.Na závěr přidávám přehled doposud nasazených Safety carů:od 1996 – C 36 AMG (202W)od 1997 - CLK 55 AMG (C 208)od 2000 – CL 55 AMG (C 215)od 2001 – SL 55 AMG (R 230)od 2003 – CLK 55 AMG (C 209)od 2004 – SLK 55 AMG (R 171)od 2006 – CLK 63 AMG (C 209)od 2008 – SL 63 AMG (R 230)od 2010 – SLS AMG (C 197)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.