Od příštího týdne se sníží denní produkce Octavií ve Škodě Auto o 133 na 441 za den, denní výroba Octávií tak klesne o více než 23 procent. Uvedly to ve čtvrtek odbory Škoda Auto ve svém týdeníku Škodovácký odborář s tím, že firma tak bude muset přesunout na jiné pozice 159 kmenových zaměstnanců.
„Zatím vše probíhá bez nějakých větších problémů či dramat. Ale je nám jasné, že je to pro zaměstnance velmi těžké,“ uvedl pro týdeník místopředseda podnikové rady ve Škodě Auto Vladimír Kment. Přesun kmenových zaměstnanců si podle týdeníků vyžádá propuštění několika desítek agenturních pracovníků.
Podle vedoucího výroby ve firmě Škoda Auto Pavla Raddy by měly být právě probíhající přesuny i pokles výroby v případě Octavie A5 poslední, „Můj optimismus vychází z toho, že po aktuálním poklesu výroby na Octavii by měla být výroba podle plánu opravdu stabilizována. Zakázky, které na tento model přicházejí, se pohybují v množství 800 až 900 denně, což je optimistické,“ popsal.
Za fámy pak označil tvrzení, že se u Octavií chystá přechod z třísměnného provozu na dvousměnný. „Pro nejbližší měsíce to můžeme vyloučit určitě,“ uvedl.
Informaci, že Škoda Auto od začátku března sníží výrobu Octavií A5, potvrdil Jaroslav Černý, mluvčí Škody Auto.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.