Od příštího týdne se sníží denní produkce Octavií ve Škodě Auto o 133 na 441 za den, denní výroba Octávií tak klesne o více než 23 procent. Uvedly to ve čtvrtek odbory Škoda Auto ve svém týdeníku Škodovácký odborář s tím, že firma tak bude muset přesunout na jiné pozice 159 kmenových zaměstnanců.
„Zatím vše probíhá bez nějakých větších problémů či dramat. Ale je nám jasné, že je to pro zaměstnance velmi těžké,“ uvedl pro týdeník místopředseda podnikové rady ve Škodě Auto Vladimír Kment. Přesun kmenových zaměstnanců si podle týdeníků vyžádá propuštění několika desítek agenturních pracovníků.
Podle vedoucího výroby ve firmě Škoda Auto Pavla Raddy by měly být právě probíhající přesuny i pokles výroby v případě Octavie A5 poslední, „Můj optimismus vychází z toho, že po aktuálním poklesu výroby na Octavii by měla být výroba podle plánu opravdu stabilizována. Zakázky, které na tento model přicházejí, se pohybují v množství 800 až 900 denně, což je optimistické,“ popsal.
Za fámy pak označil tvrzení, že se u Octavií chystá přechod z třísměnného provozu na dvousměnný. „Pro nejbližší měsíce to můžeme vyloučit určitě,“ uvedl.
Informaci, že Škoda Auto od začátku března sníží výrobu Octavií A5, potvrdil Jaroslav Černý, mluvčí Škody Auto.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?