V Česku vzniká první specializované rádio. Vysílat bude prozatím v sedmi krajích, řidičům bude přinášet čtyřikrát za hodinu nejaktuálnější informace, a to i v jiných jazycích. Podobný projekt je ojedinělý i v Evropě. Píší o tom úterní Hospodářské noviny (HN).
"Začneme vysílat v dubnu. Pokryjeme velkou část českých dálnic," popisuje autor projektu Radim Pařízek, kterému mimo jiné patří ostravské rádio Čas. Odborníci přisuzují Rádiu Dálnice slibnou budoucnost. Podle průzkumů čerpá totiž drtivá většina českých řidičů informace právě z rádia.
Rádio Dálnice bude spolupracovat s Jednotným systémem dopravních informací, jehož centrum je v Ostravě. Centrum spadá pod Ministerstvo dopravy. "Máme kompletní informace o uzavírkách, objížďkách, nehodách. Scházejí se u nás zprávy od policistů i hasičů," popsal koordinátor centra Jaroslav Zvára.
Kromě aktuálních informací bude Rádio Dálnice přinášet také tematické pořady, například právní poradnu se zaměřením na vyřizování škod po nehodách nebo rady řidičům ohledně servisu aut. Vysílat bude i hudbu, a to se zaměřením na od 60. do 90. let.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.