Rinspeed představí na autosalonu v Ženevě koncept mířící do úplně jiných míst, než jeho dosavadní produkce. Představí městské mini.
Pozoruhodný koncept vypadá jako dítě Fiatu 500 a Smartu (nebo možná Toyoty iQ?), ale není tomu tak. Rinspeed UC? (ten otazník je součástí jména) je elektromobilem do města.
Rinspeed se věnoval tuningu, především velmi speciálním úpravám, ke kterým si oblíbil značku Porsche. Po zajímavých konceptech vlastní výroby, například modelu sQuba je tu UC?
Baterie typu Li-Ion pocházejí od výrobce LiTec, což je joint venture (společný podnik) firem Daimler a Evonik. Jejich dojezd by měl být 65 mil, což je něco málo přes sto kilometrů.
Tento vůz je koncipován tak, aby měl naději na výrobu.
Mimo to Rinspeed vyvinul technologii pro to, aby vozy mohly "parkovat" uvnitř příměstského vlaku, který by vozil tyto elektrovozy hromadně například mezi městem a širšími aglomeracemi. Opravdu zajímavý nápad.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?