Rinspeed představí na autosalonu v Ženevě koncept mířící do úplně jiných míst, než jeho dosavadní produkce. Představí městské mini.
Pozoruhodný koncept vypadá jako dítě Fiatu 500 a Smartu (nebo možná Toyoty iQ?), ale není tomu tak. Rinspeed UC? (ten otazník je součástí jména) je elektromobilem do města.
Rinspeed se věnoval tuningu, především velmi speciálním úpravám, ke kterým si oblíbil značku Porsche. Po zajímavých konceptech vlastní výroby, například modelu sQuba je tu UC?
Baterie typu Li-Ion pocházejí od výrobce LiTec, což je joint venture (společný podnik) firem Daimler a Evonik. Jejich dojezd by měl být 65 mil, což je něco málo přes sto kilometrů.
Tento vůz je koncipován tak, aby měl naději na výrobu.
Mimo to Rinspeed vyvinul technologii pro to, aby vozy mohly "parkovat" uvnitř příměstského vlaku, který by vozil tyto elektrovozy hromadně například mezi městem a širšími aglomeracemi. Opravdu zajímavý nápad.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.