Korejská Kia přichází pro model Venga s novým základním stupněm výbavy Fresh. Cena nošovického vozítka tak může spadnout pod 240 tisíc korun.
Výbava Fresh je dostupná pouze pro nejslabší motorizace 1.4 CRDi 55 kW a 1.4 CVVT 66 kW. Zatímco akční cena naftové verze činí baťovských 299.980 Kč, benzínová čtrnáctistovka přijde na 259.980 Kč. Pokud se navíc rozhodnete využít nabídky financování prostřednictvím KIA FINANCE BONUS, dostanete slevu dalších 20 tisíc.Za 239.980 Kč pak dostanete třeba výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektricky ovládaná přední okna, ve dvou osách seřizovatelný volant či podélně posuvná a v poměru 60:40 sklopná zadní sedadla. Oproti o 20 tisíc korun dražší a do této chvíle základní výbavě Active musíte naopak oželet aktivní opěrky hlavy, boční a hlavové airbagy nebo stabilizační systém včetně TCS a asistenta rozjezdu do kopce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?