Automobilka Volvo se pravděpodobně stane majetkem čínské firmy Geely už v únoru, dokonce na jeho začátku.
Jedna z ikon automobilové bezpečnosti by mohla být do Číny prodána za 1,8 miliardy dolarů, přičemž Ford automobilku v roce 1999 koupil od společnosti Volvo Group zabývající se mimo jiné výrobou nákladních vozů a autobusů za částku 6,45 miliardy dolarů.
Částka by měla být složena na účet Fordu do osmého února.
Geely chce švédskou automobilku přivést do zisku během dvou let, přičemž do roku 2015 chce vyrobit dva miliony aut ročně. Přispět k tomu má i nová továrna otevřená přímo v Číně.
Loňská recese způsobila v automobilovém průmyslu opravdové turbulence. Připomeňme jen některé změny, ke kterým došlo.
S velkými problémy se potýkal koncern General Motors, který nakonec musel umrtvit některé značky, Hummer byl odprodán do Číny a zadařil se i prodej Saabu, který nyní patří Spykeru. Málem byl prodán i Opel, ten ale nakonec bude restrukturalizován pod křídly GM. Chrysler se částečným majetkem Fiatu, přičemž italská automobilka získala i opci na další zvýšení podílu v koncernu.
Ford se s recesí vypořádal docela se ctí, ale i on zahájil výprodeje. Nejprve se zbavil luxusního Aston Martinu, poté do Indie prodal Jaguar a Land Rover. Posledním prodejem by mělo být Volvo společnosti Geely.
Porsche neuneslo tíhu dluhu, který si způsobilo pokusem o převzetí Volkswagenu a nakonec ho sám obří koncern pohltil. V souvislosti s VW se mluví o i zakoupení strategického podílu v Suzuki.
Takové akce tu už dlouho nebyly...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.