Automobilka Volvo se pravděpodobně stane majetkem čínské firmy Geely už v únoru, dokonce na jeho začátku.
Jedna z ikon automobilové bezpečnosti by mohla být do Číny prodána za 1,8 miliardy dolarů, přičemž Ford automobilku v roce 1999 koupil od společnosti Volvo Group zabývající se mimo jiné výrobou nákladních vozů a autobusů za částku 6,45 miliardy dolarů.
Částka by měla být složena na účet Fordu do osmého února.
Geely chce švédskou automobilku přivést do zisku během dvou let, přičemž do roku 2015 chce vyrobit dva miliony aut ročně. Přispět k tomu má i nová továrna otevřená přímo v Číně.
Loňská recese způsobila v automobilovém průmyslu opravdové turbulence. Připomeňme jen některé změny, ke kterým došlo.
S velkými problémy se potýkal koncern General Motors, který nakonec musel umrtvit některé značky, Hummer byl odprodán do Číny a zadařil se i prodej Saabu, který nyní patří Spykeru. Málem byl prodán i Opel, ten ale nakonec bude restrukturalizován pod křídly GM. Chrysler se částečným majetkem Fiatu, přičemž italská automobilka získala i opci na další zvýšení podílu v koncernu.
Ford se s recesí vypořádal docela se ctí, ale i on zahájil výprodeje. Nejprve se zbavil luxusního Aston Martinu, poté do Indie prodal Jaguar a Land Rover. Posledním prodejem by mělo být Volvo společnosti Geely.
Porsche neuneslo tíhu dluhu, který si způsobilo pokusem o převzetí Volkswagenu a nakonec ho sám obří koncern pohltil. V souvislosti s VW se mluví o i zakoupení strategického podílu v Suzuki.
Takové akce tu už dlouho nebyly...
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!