Škoda v květnu stáhne výrobu svého modelu Octavia ze závodu v Bratislavě do Vrchlabí. V Bratislavě bude vyráběn jiný model.
V továrně Volkswagenu v Bratislavě se vyráběly jen některé Octavie druhé generace. Jejich výroba se přesune do Vrchlabí, aby uvolnila místo pro výrobu nového rodinného vozu ve slovenském závodě. Informuje o tom aktualne.cz.
I o tuto výrobu se Vrchlabí ucházelo, vedení koncernu ale nakonec dalo přednost slovenské metropoli.
Přesun měl původně nastat už v dubnu, kvůli zpoždení novinky od Volkswagenu ale proběhne přesun o měsíc později.
Ve Vrchlabí se v současné době vyrábějí nové Octavie i starší Octavie Tour.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.