Dacia Sandero sa bude od nového roka začne naostro vyrábať už aj v Rusku. Zatiaľ tomu predchádza skúšobná séria, ktorá sa vo februári 2010 ukončí.
V ruskej továrni Avtoframos pribudne od nového roka ďalší model, ktorý sa tu začne vyrábať. K Loganu, ktorý sa tu vyrába od roku 2005 pribudne od februára Sandero. Oba modely však z výrobných pásov schádzajú so logom Renaultu. Výroba predprodukčnej skúšobnej verzie Renaultu Sandero začala ešte v tomto roku, no prvé „ostré“ verzie sa k zákazníkom dostanú v prvej polovici nasledujúceho roku.
Ruská továreň Avtoframos je by po nemalých investíciách mala byť schopná vyprodukovať 160 000 automobilov ročne. Renault Sandero sa tu bude vyrábať s dvojicou známych benzínových agregátov s objemom 1,4 a 1,6 litra. Výroba naftovej verzie sa neplánuje, keďže na ruskom trhu je dopyt skôr po benzínových verziách.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?